به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، در این کارگاه آموزشی زیست محیطی دانش آموزان مدرسه فرزانگان با اکولوژی و اهمیت تالاب ها به عنوان زیستگاهی پر فایده و موجودات زنده در آن و با مفاهیم تالاب، کنوانسیون رامسر، مشخصات تالاب امیرکلایه ،فرصت ها و تهدیدات آن آشنا شدند و در ادامه ضمن بازدید میدانی از تالاب و سایت پرنده نگری با حضور محیط بانان و کارشناسان محیط زیست موارد مورد بحث قرار گرفت.



سید امین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت:این کارگاه آموزشی با هدف آموزش به دانش آموزان مدرسه فرزانگان در زمینه محیط زیست به ویژه آشنایی با تالاب امیرکلایه لاهیجان و باهمکاری اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان و پاسگاه محیط بانی امیرکلایه و محیط بانان پرتلاش آن برگزار شد.



وی خاطرنشان کرد: تالاب بین المللی امیرکلایه یکی از مهمترین تالاب ها در شرق گیلان است که نقش و اهمیت خاصی در زمستان گذرانی پرندگان مهاجر به سواحل جنوبی دریای خزر دارد.



تالاب امیر کلایه در سال 1354 در کنوانسیون جهانی حفاظت از تالاب ها که در رامسر برگزار شد و به کنوانسیون رامسر مشهور است، به ثبت رسید.

در این تالاب تاکنون 105 گونه گیاهی ، 15 گونه و زیرگونه ماهی و 136 گونه پرنده به ثبت رسیده و این تالاب یکی از زیستگاه های مهم و شاخص زیست محیطی در سواحل جنوب دریای خزر به شمار می رود.

مساحت تالاب امیرکلایه لاهیجان بر اساس آخرین تصاویر هوایی که در سال 1372 گرفته شده؛ 935 هکتار است که 653 هکتار آن نیزار و بخش نیمه مرطوب و 282 هکتار آن نیز پهنه آبی است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان