به گزارش لنگرخبر، عیسی کلانتری پیش از ظهر امروز در جریان افتتاح پاسگاه محیط بانی پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا اظهار کرد: طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان با رعایت ضوابط زیست محیطی هیچ اشکالی ندارد، اما تاکنون وزارت نیرو از ما هیچ درخواستی نکرده است.

طرح انتقال آب خزر به سمنان از بابت ما بلامانع است!

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه با طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، آب آشامیدنی و صنعتی کشور تأمین می شود بیان کرد: در حوزه استان گیلان به جای استفاده از 40 درصد آب تجدیدپذیر تنها از 20 درصد استفاده می کنیم که 20 درصد دیگر که معادل دومیلیارد تومان است می تواند در جاهای دیگر استفاده شود.

 تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه تا 1407

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور وضعیت دریاچه ارومیه را خوب ارزیابی کرد و افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته دریاچه ارومیه تا 1404 به تراز اکولوژیکی خود برمی گردد که با توجه به محدودیت های بودجه ای رخ داده برای سال 1406 یا 1007 برنامه ریزی کرده ایم.

کلانتری با بیان اینکه بخش عمده ای از نیروگاه های تولید برق کشور به جای استفاده از مازوت با گاز طبیعی برق تولید کرده اند گفت: با همکاری وزارت نفت 90 درصد از روزهای سال نیروگاه های تولید برق گاز طبیعی استفاده کرده اند و تأکید محیط زیست بر این است که در کلان شهرها مازوت استفاده نشود.

 برای بازداشتی های محیط زیست کاری از دست دولت برنمی آید

وی با اشاره به اینکه برای بازداشتی های محیط زیست کاری از دست دولت برنمی آید افزود: وزیر کشور با همراهی وزرای اطلاعات، دادگستری و معاونت حقوقی رئیس جمهور پی گیر ماجرا هستند و به دلیل جاسوس نبودن بازداشتی های محیط زیست احتمال دارد محاکمه های آن ها به صورت عادلانه انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به وضعیت تالاب های گیلان بیان کرد: میانکاله به عنوان بزرگ ترین تالاب آب شیرین کشور شناخته می شد که متأسفانه برداشت های اشتباهی از سوی دولت ها وجود داشت و تصور می کردند با لایروبی و اتصال به دریا می توان آن را نجات داد.

وی دست کاری هایی که در بالادست اتفاق افتاد را عامل تخریب تالاب های میانکاله و انزلی دانست و گفت: آب شیرین تالاب برای مصارف کشاورزی به کار گرفته شد و این امر معضلاتی به وجود آورد.

کلانتری احداث سد در بالادست تالاب و روی رودخانه هایی که به تالاب متصل می شدند را از دیگر عوامل مؤثر در وضع بحرانی امروز تالاب ها دانست افزود: لایروبی و وصل کردن تالاب به دریا موجب تخلیه آب شیرین به دریا می شود و متأسفانه فشارهای بسیاری برای لایروبی تالاب میانکاله وجود دارد.

آغاز عملیات احیای تالاب انزلی از هفته آینده

وی با اشاره به اینکه تالاب انزلی ازآنجایی که ارتباط زیرزمینی و روزمینی با دریا دارد، وضعیت آن متفاوت است افزود: سموم و کودهای کشاورزی واردشده از مزارع باعث انباشت لجن در تالاب انزلی شدند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات احیاء تالاب انزلی از هفته آینده آغاز می شود گفت: با این اقدام امیدواریم تا چهار سال آینده شاهد احیای 14 هزار هکتار از این تالاب باشیم.

به گزارش فارس، ساختمان شماره پنج مرکز اکوپارک و پاسگاه محیط بانی طبیعت گردی و تالاب استیل پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 200 میلیون ریال با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان