به گزارش لنگرخبر، فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان مریدان لنگرود ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت سردار قهرمان شهید حسین املاکی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه گیلان، یادگاران توانمندی در دوران دفاع مقدس داشته که شهید املاکی یکی از این یادگاران است اظهار کرد: سردار شهید حسین املاکی از فرماندهان موفق و توانمند دفاع مقدس بود که نقش مؤثری در پیروزی های رزمندگان در عملیات مختلف داشت.



شهید املاکی نقش مؤثری در پیروزی های دفاع مقدس داشت



حسین مصطفی پور بابیان اینکه ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی با بین اینکه بیش از 30 ویژه برنامه جانبی از 20 اسفند تا 9 فروردین سال آینده تدارک دیده شده است تصریح کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در تیپ میرزا کوچک، برپایی نمایشگاه عکس شهید املاکی، تئاتر خیابانی، نشست خاطره گویی هم رزمان شهید، برگزاری مسابقه انشاءنویسی بین دانش آموزان با موضوع شهید املاکی و برگزاری زیارت عاشورا در زادگاه سردار شهید واقع در کولاک محله لنگرود ازجمله این برنامه هاست.



وی با بیان اینکه سی و یکمین مراسم یادواره شهید املاکی در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود گفت: برای سخنرانی این مراسم با حجت الاسلام پناهیان هماهنگی های لازم انجام شده و برای مداحی نیز صحبت هایی با سلحشور انجام شده و منتظر جواب قطعی هستیم.



مسؤول ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی تهیه پوستر و بنر در اندازه های مختلف برای توزیع در شهرستان های استان، ارسال دعوت نامه برای شرکت ادارات در این یادواره، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی را از دیگر برنامه های این ستاد ذکر کرد.



برگزاری یادواره شهدا فرهنگ شهادت را زنده می کند



سرپرست فرمانداری لنگرود نیز بابیان اینکه هرساله در یادواره های شهید باید از ایده های جدید متناسب با روز استفاده شود اظهار کرد: امروز لنگرود بانام سردار همیشه قهرمان گیلان، شهید املاکی شناخته شده و ایثارگری سردار شهید حسین املاکی بهترین الگو برای نسل امروز است.



محمد رنجبر بابیان اینکه سخنرانان برجسته در یادواره ها هم باید متناسب با شرایط روز کشور مطالب را بیان کنند افزود: یادواره های شهدا می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل جوان ترویج دهد و فرهنگ شهادت در پرتو برگزاری این یادواره ها توسعه می یابد.



به گزارش لنگرخبر، سردار شهید حسین املاکی در روستای کولاک محله لنگرود متولد شد. وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در عملیات متعددی همچون والفجر ۱، والفجر ۴، والفجر ۶، والفجر ۸ و والفجر ۹ حضور داشت که آن موفقیت ها مرهون شجاعت، خلاقیت، توانمندی و خدمات ایشان است.



وی در دوران دفاع مقدس دو بار مجروح شد که پس از بهبود نسبی دوباره به سمت جبهه های جنگ شتافت و به رزم ادامه داد تا اینکه در عملیات والفجر ۱۰ در حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی (بمباران شیمیایی) باوجوداینکه می دانست اگر ماسک صورت خود را دربیاورد دوام نخواهد آورد ماسکش را درآورد و به صورت بسیجی دیگری از نیروها و هم رزمانش بست و به این ترتیب به درجه رفیع شهادت نائل شد.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان