به گزارش لنگرخبر، محمد رنجبر عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا ازجمله دغدغه های اصلی کشور است اظهار کرد: کمبود آرد اصلی ترین دغدغه این روزهای مردم است که خوشبختانه با برنامه ریزی که انجام شد در زمینه آرد و کمبود آن نگرانی وجود ندارد.



وی با بیان اینکه در اواخر سال و ایام نوروز شاهد افزایش سه برابری جمعیت به دلیل افزایش مسافران در شهرستان خواهیم بود گفت: نظارت بر کالاها و جلوگیری از راه های قاچاق کالا ازجمله وظایف دولت است که باید متصدیان مربوطه در این ایام نظارت بیشتری بر بازار و کنترل قیمت ها داشته باشند.



سرپرست فرمانداری لنگرود با بیان اینکه نباید در بازار هیچ کالایی با کمبود مواجه باشد افزود: با توجه به زمان خرید کالا توسط مردم برای ایام نوروز لازم است که اصناف، صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و تعزیرات در این ایام نظارت بیشتری را داشته باشند.



رنجبر با تأکید بر لزوم اتحاد بین مردم و مسؤولین بیان کرد: اگر مسؤولین می خواهند مردم با آنان همکاری و همراهی داشته باشند باید در بین مردم قرارگرفته، حرف هاشان را شنیده و در حد توان برای حل مشکلات تلاش کنند.



 وجود ۴۲ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان لنگرود



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنگرود نیز با اشاره به اخبار منتشرشده درباره دام در رسانه ها اظهار کرد: تاکنون هیچ دامی از این شهرستان به استان های دیگر به صورت قانونی صادر نشده و هیچ گواهی نیز در این زمینه صادر نمی شود.



وی با بیان اینکه دام های شهرستان جوابگوی نیاز کامل شهرستان نیستند و عملاً قاچاق دام در این زمینه از شهرستان عملی نیست گفت: کشتارگاه صنعتی دام و دیلم لنگرود تنها کشتارگاه صنعتی در شرق گیلان است که ظرفیت کشتار 300 رأس دام سبک و 150 رأس دام سنگین در هر نوبت کاری را دارد که این میزان به تناسب عرضه و تقاضا کم وزیاد می شود.



محمدرضا طالشی با بیان اینکه گوشت های وارداتی از مرز زمینی از طریق آستارا و هوایی از طریق فرودگاه امام وارد گیلان می شود تصریح کرد: هفته گذشته یک محموله گوشت گوسفندی تولیدشده از استرالیا با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان لنگرود توسط شرکت پشتیانی امور دام کشور از طریق فرودگاه امام وارد کشور و از مرز زمینی وارد استان شد که طبق ضوابط بهداشتی و قانونی و نظارت شبکه دامپزشکی، این لاشه ها تحویل کشتارگاه صنعتی لنگرود شد که کشتارها توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و اداره صنعت، معدن و تجارت در سطح استان توزیع شد.



رئیس دامپزشکی لنگرود با اشاره به وجود ۴۲ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان لنگرود افزود: بیش از ۱۱۷ هزار قطعه جوجه بالای 35 روز در مرغداری های شهرستان وجود دارد که طی ۱۰ روز آینده روانه کشتارگاه برای عرضه به بازار مصرف در سطح استان می شود.



کشف 6 فقره چوب آلات قاچاق در شهرستان لنگرود



رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنگرود نیز با اشاره کشف چوب های جنگلی قاچاق در این شهرستان اظهار کرد: 6 فقره چوب به تعداد 283 اصله درخت با همکاری دستگاه قضایی توسط جنگلبانان از اول سال جاری تاکنون کشف شد.



ابوالحسن عاشوری با بیان اینکه متهمین بازداشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند گفت: جنس چوب های کشف شده توسکا، ممرز، خرمندی، افرا و صنوبر بود که ارزش ریالی آن نیز 60 میلیون ریال محاسبه شده است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان