به گزارش لنگرخبر، نشریه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی به موارد اتهام فساد که متوجه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است پرداخت و نوشت که آیا این اتهام فساد به پایان دوره حضور وی در سمت نخست وزیری منتهی خواهد شد؟

در این گزارش آمده است که به غیر از «بن گوریون»، هیچکس طولانی مدت به اندازه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نبوده است. حزب نتانیاهو تضعیف شده است و روند رسیدگی به اتهامات مالی از جمله رشوه می تواند باعث شود که دوران طولانی نخست وزیری وی تمام شود.

«دیتمار پیپر» نویسنده این گزارش در ادامه شخصیت نتانیاهو را اینطور توصیف کرد که وی استاد ترتیب دادن نمایش در برابر جهانیان است. وی از قطعه ای از پهپادی که می گفت متعلق به ایرانی ها بوده است، در یکی از نمایش هایش استفاده کرد. یا به سی دی هایی که می گفت، سازمان موساد به آنها دسترسی پیدا کرده است، استناد کرد. نتانیاهو از بسیاری از ابزارها حتی آنهایی که ممنوع بودند برای موجه نشان دادن خود استفاده کرده است.

پنجشنبه گذشته، «آویخای مندلبیت» دادستان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که علیه نخست وزیر این رژیم اعلام جرم کرده است و این در حالی است که چند هفته به برگزاری انتخابات باقی مانده است. اتهاماتی که متوجه نتانیاهو است، سنگین هستند و شامل خیانت، دروغ و تقلب می شود.

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه های گذشته، درباره این پرونده ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

یکی از پرونده هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰» است. او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه ای بهتری داشته باشد.

نتانیاهو به تصمیم دادستان کل این رژیم برای اعلام جرم علیه خود واکنش نشان داد و خودش را قربانی «زد و بندهای» سیاسی دانست که هدف آن اثرگذاری بر انتخابات سراسری اسرائیل است. او اقدام برای اعلام جرم علیه خودش را «بی سابقه» توصیف کرد.

گمانه زنی ها درباره اعلام جرم علیه نتانیاهو از مدت ها بیش به مباحثاتی در این باره دامن زده که آیا او بایستی از سمتش استعفا کند یا خیر. تحلیلگران می گویند که فعلاً ضرورتی برای این استعفا وجود ندارد، اما این وضعیت ممکن است بین ۳ تا ۱۲ ماه آینده تغییر کند.

در ادامه این گزارش آمده است که اتهام فساد درباره سیاستمداران رده بالا در اسرائیل موضوع جدیدی نیست اما نخست وزیری که در قدرت قرار دارد تاکنون در معرض اتهام قرار نگرفته است و اثرات این اتهام بر انتخابات آتی مشخص نیست.او متهم شده که هدایایی به ارزش بیش از ۲۳۰ هزار یورو که شامل جواهر و سیگار می شود، دریافت کرده است

اشپیگل نوشت که نتانیاهو سالها در عرصه سیاسی اسرائیل بازی را در دست داشته است و اکنون هم خود را به عنوان تنها کسی عرضه می کند که در حقیقت حامی اسرائیل است و امیدوار است که رای دهندگان هم این موضوع را در انتخابات آتی در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : رژیم صهیونیستی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان