سید مهدی رجایی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با تأکید بر لزوم شفافیت اداری اظهار کرد: رهبری بارها به لزوم شفافیت جز در امور نظامی و امنیتی تأکید کرده و مسئولان باید تلاش کنند تا اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولان سلب نشود که جذب اعتماد باصداقت، شفافیت و عدم فاصله بین مسئولان و مردم به دست می آید.



وی با بیان اینکه بسیاری از زمینه های فساد در پشت پرده محرمانه ها رخ می دهند گفت: به نظر می رسد بسیاری از دستگاه های اقتصادی حتی علاقه ای به انتشار و در دسترس قرار دادن اطلاعات غیر محرمانه خود ندارند.



شهردار لنگرود از رونمایی "سامانه شفافیت شهرداری لنگرود" با مشارکت و همراهی شورای اسلامی در بهار سال ۹۸ خبر داد و افزود: با اجرای این سامانه، کلیه قوانین و مقررات اعم از قراردادها، تصویب نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها، رویه ها، مأموریت ها، شرح وظایف واحدهای مربوط، موافقت های اصولی و غیره به اطلاع عموم شهروندان رسانده می شود.



رجایی با بیان اینکه قطعاً سامانه شفافیت گامی در جهت مدیریت خوب شهری است تصریح کرد: شفافیت پاسخگویی را به دنبال دارد و در دسترس بودن اطلاعات در نزد شهروندان موجب ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد می شود.



وی با اذعان به اینکه رسانه ها رکن اصلی شفافیت هستند خاطرنشان کرد: از رسانه ها می خواهیم با فدا نکردن شفافیت بر حاشیه، حفظ حقوق کارکنان، رعایت انضباط مالی و خط قرمز اخلاقی موجبات حرکت در مسیر شفافیت باانضباط مالی و اداری را بیش از گذشته فراهم کنند.



انتهای پیام/
نمایش در اندازه اصلی" data-lightbox="imageset1">
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان