به گزارش لنگرخبر،سیدمحمد بطحایی صبح امروز در آیین افتتاحیه هشتمین همایش معماری ایرانی مدرسه ایرانی اظهار داشت: علی رغم شرایط سخت اقتصادی که با آن مواجه هستیم، با توجه نمایندگان مجلس به آموزش و فضاهای آموزشی، اعتبارات خیلی خوبی برای سال آینده ما دیده شده که امیدوارم با تحقق این اعتبارات، سال آینده یکی از موفق ترین سال ها در عملکرد بهینه سازی و کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مولفه ها و مفاهیم دنیای امروز با گذشته تغییر کرده و محیط های آموزشی هم به عنوان یکی از این متغیرها با تغییرات زیادی روبه رو بوده و محیط آموزشی الان به معنایی بسیار فراگیرتر از گذشته دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه محیط های آموزشی امروز فاقد دیوار و حد و حصری برای کنترل هستند گفت: مدرسه به عنوان محیطی که یادگیری در آن رخ می دهد بی تاثیر از این اتفاقات نبوده و نیست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پایداری در این تغییر یکی از ویژگی های مهم یادگیری است و در صورتی که یادگیری از پایداری و ثبات برخوردار نباشد و تغییرات ایجاد شده مانا نباشد، اطلاق یادگیری به آن مناسب نیست.

بطحائی گفت: با این تعریف ساده از یادگیری، الان باید یک علامت سئوال بسیار بزرگ روی بسیاری از فعالیت هایمان بگذاریم چون بخشی از فعالیت های ما منجر به تغییرات و ماندگاری این تغییرات نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه مرکب از ارکانی است که امروزه محیط یادگیری را می سازد و بر روی بچه ها در آن محیط با تعریف ارائه شده یادگیری اتفاق می افتد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش اگر ما باید به فضای آموزشی توجه کنیم، اولین ضرورت پیش رو این است که فضای آموزشی یکی از عوامل موثر در یادگیری است.

بطحائی با بیان اینکه تجهیزات آموزشی ما در مدرسه باید مرتبا مورد واکاوی و تجدید نظر قرار گیرند و بروز شوند گفت: ما در تاریخ کشورمان به ویژه بعد از اسلام سیر رو به جلویی را داشتیم و تغییرات عمده ای در آن اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مساجد و مدارس یکی بودند گفت: به ترتیب مدارس از مساجد جدا شدند اما همچنان با مساجد یک مجموعه را ترتیب می دادند و در همین شهر یزد بسیاری از این مجموعه ها همچنان وجود دارد و خیلی از مواقع بین این دو مکان تعامل وجود داشت.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان