به گزارش لنگرخبر، سعید نمکی عصر امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه حامل سلامی رئیس جمهور به مردم شهرستان لنگرود هستم اظهار کرد: روزهای سختی را در حال سپری هستیم که این سختی ها راهی به جز اتحاد و وحدت بین ملت و دولت و ایستادگی در مقابل دشمن نیست.

وی با اشاره به رویکرد دولت برای بهداشت و درمان گفت: طرح سلامت یکی از برنامه های دولت برای کاهش هزینه ها برای مردم و آماده کردن زیرساخت ها بود که باقوت این طرح ادامه پیدا می کند.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه پیگیر انجام تعهدات و منابع موردنیاز برای تجهیز مراکز بهداشتی برای سلامت مردم هستیم افزود: سیاست ما در وزارت بهداشت حداکثر دسترسی با حداقل هزینه ها است و امروز بهداشت برای ما مهم تر از درمان است.

نمکی با بیان اینکه امروز گرفتار بیماری های غیر واگیر هستیم تصریح کرد: بیماری های غیر واگیر نیازمند ارتقا سطح آموزش مردم و تشخیص زودتر بیماری ها است که در غیر این صورت نمی توان جلوی بیماری را گرفت تا زمانی که آن بیماری جانش را بگیرد.

وی با بیان اینکه در هرروز کاری اولین آماری که از زیرمجموعه می گیرم آمار داروها است گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال 98 علی رغم همه تحریم ها و فشارها هیچ مشکلی بابت کمبود داروهای اساسی و موردنیاز کشور نداریم.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه باید از آب موجود بهترین استفاده را ببریم افزود: در استان های شمالی بیش از تخریب اراضی کشاورزی شاهد تخریب جنگل ها هستیم که منابع خوبی برای ذخیره آب های زیرزمینی است.

نمکی با بیان اینکه نباید به دلیل ایجاد اشتغال در دل جنگل ها کارخانه سیمان ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: باید کشاورزی پایدار در استان تقویت شود و گیلان باید به عنوان تنفس کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه باید محیط زیست استان را بانشاط حفظ کنیم گفت: باید به کشاورز کمک کنیم تا بهره برداری از هر هکتار زمین خود را افزایش داده و راندمان کارها بیشتر شود و این دغدغه مردم است.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه باید به تربیت نیروی های انسانی خوب همت کنیم افزود: پارک های علم و فناوری می توانند در زمینه های مختلف علمی نقش آفرینی کنند و یکی از سیاست های دولت حمایت از برنامه های دانش بنیان است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان