به گزارش لنگرخبر، در راستای سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گیلان دو طرح امداد و نجات توسط رئیس این سازمان در شهر چاف و کلید بر صومعه سرا به بهره برداری رسید.


حضور پررنگ هلال احمر در حوادث و سوانح


رئیس جمهور در حاشیه افتتاح طرح های امداد و نجات استان گیلان به صورت ویدیو کنفرانس با بیان اینکه دولت در تلاش است با کارهای ارزشمند فشارها بر مردم کاهش یابد اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در ایام سوانح و حوادث در کشور حضور پررنگ و فعال دارد و آنچه از سوی رئیس سازمان امداد گزارش شده برای ما حائز اهمیت است.


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به طرح های افتتاح شده امداد و نجات در گیلان گفت: افتتاح پروژه های مطرح شده امداد و نجات در گیلان را به مردم این استان تبریک عرض می کنیم و  زیرساخت های ایجادشده تنها برای امداد و نجات مردم بوده و ما از خداوند متعال انتظار درخواست می کنیم تا در هیچ جای کشور برای مردم نازل نشود.


[gallery columns="1" size="large" ids="103759,103761,103758"]

 

بهره برداری از دو طرح امداد و نجات در گیلان


رئیس سازمان جمعیت هلال احمر در حاشیه بهره برداری است طرح های امداد و نجات لنگرود به صورت ویدیو کنفرانسی اظهار کرد: فاز نخست پایگاه امداد هوایی اورژانس گیلان شامل آشیانه و پد پرواز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در مرداد سال گذشته آغاز و امروز به بهره برداری رسید.


[gallery columns="1" size="large" ids="103760"]

علی اصغر پیوندی با بیان اینکه دولت علی رغم دغدغه های مالی کمک شایانی برای افتتاحیه پروژه امداد هوایی چارتر کرده افزود: ۳۳ میلیارد ریال از ۵۱ میلیارد ریال هزینه شده در ساخت پایگاه امداد هوایی اورژانس حاصل سفر دور قبل رئیس جمهور به گیلان است و مابقی آن از طریق جمعیت هلال احمر کشور تأمین شده است.


وی از اشتغال زایی پایگاه امداد هوایی خبر داد و گفت: یقیناً ساخت و راه اندازی پایگاه های امداد و نجات می تواند موجب ایجاد اشتغال شود.


[gallery columns="1" size="large" ids="103763"]

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر به اتمام ساخت پایگاه امداد و نجات کلیدبر در شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و گفت: ساخت پایگاه امداد نجات کلید بار صومعه سرا از سال ۹۳ آغاز شد اما به دلایلی ازجمله کمبود اعتبار نیمه کاره رها شد که با هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان امروز به بهره برداری می رسد.


پیوندی با بیان اینکه امیدوارم این مرکز برای حوادث استفاده نشود گفت: این مراکز محلی برای آمادگی نیروهای هلال احمر است تا در زمان های بروز حوادث به سرعت وارد عمل شود.


انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان