به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عصر روز پنج شنبه در جمع معتکفین لنگرود در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه اعتکاف مانور بندگانی خدا است اظهار کرد: در مانور هرکسی بهتر عمل کند فرمانده عاشقش می شود و خدا نیز عاشق چنین بندگانی است که خود را برای خدا وقف می کنند .



وی با بیان اینکه سه ویژگی، انسان را در نزد خدا نسبت به دیگران متمایز می کند گفت: خدا بندگان فهمیده را بسیار دوست دارد و بزرگ ترین مشکل انسان ها در حال حاضر خوب نفهمیدن است.



رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه فهم به مدرک نیست بلکه به ادراک است افزود: هرکسی فهم بیشتری داشته باشد سهمش نیز بیشتر خواهد بود و مقصود از این سهم، مال دنیایی نیست.



ماندگاری با بیان اینکه اگر انسان می فهمید که بی حیایی از نجاست بدتر است آبروی خود را وسط بازار رها نمی کرد خاطرنشان کرد: تفکر درآیات قرآن کریم باعث افزایش تدبر و تفکر انسان ها می شود ولی از این ارزش به راحتی عبور می کنیم.



وی با بیان اینکه داراترین انسان ها در دنیا فهمیده ترین افراد هستند نه پول دارها تصریح کرد: تقوا و مجاهدت دو ویژگی دیگری است که اگر انسان آن ها را انجام دهد در نزد خدا عزیز و متمایز از دیگر انسان ها است.



وی با بیان اینکه اعتکاف بستر مناسبی برای فهم بیشتر است گفت: معتکفین باید تلاش کنند تا در اعتکاف فهم، تقوا و مجاهدت آنان بیشتر شود.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان