به گزارش لنگرخبر، ساحل زیبای دریای عسکرآباد دهکا یکی از بهترین مکان های تفریحی و گردشگری در شهرستان آستانه اشرفیه است که به دلیل  بکر بودن این منطقه، اجرای صحیح طرح سالم سازی و ایجاد برخی از امکانات رفاهی به  یک نقطه شناخته شده برای مسافران تبدیل شده است.

به همین منظور نخستین جشنواره نوروزی سفره هفت سین در ساحل این بندر زیبا برگزار شد، در این جشنواره ۲۰ غرفه سفره هفت سین و ۱۰ غرفه جانبی ازجمله صنایع دستی، هلال احمر، غذاهای محلی و محصولات محلی آستانه اشرفیه برپا شدند.

شرکت کنندگان در این جشنواره از روستاهای مختلف شهرستان  شرکت کردند تا گردشگران را با جاذبه و محصولات صنایع دستی و کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه آشنا کنند.

از دیگر برنامه های جذاب این جشنواره برگزاری موسیقیِ محلی، آیین نمایشی، اجرای استندآپ کمدی و برگزاری مسابقه بود و لحظات شاد و مفرحی را در نوروز 98 برای مردم شهرستان و نیز گردشگران فراهم کرد.

حضور تعداد زیاد شرکت کنندگان در این جشنواره  نشان از اهمیت مردم شهرستان آستانه اشرفیه به صنایع دستی، حفظ سنت های اصیل گیلان و محصولات کشاورزی  است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ظرفیت بالای جذب گردشگر در شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: ما در شهرستان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه های صنایع دستی، محصولات کشاورزی و مکان های تفریحی داریم که باید از آن در جذب گردشگر و توریست استفاده کنیم.

وی با اشاره به جذب سرمایه گزار در حوزه های مختلف گفت: برگزاری این جشنواره و با جذب بخش خصوصی باعث رونق اقتصادی و اشتغال در این منطقه شد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

رحیم حیدری گلرودباری با اذعان به اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی باعث آشنایی گردشگران با جاذبه های شهرستان می شود، تصریح کرد: در استان و شهرستان آستانه اشرفیه جاذبه های زیادی وجود دارد که برای گردشگران شناخته شده نیست و برگزاری چنین جشنواره هایی به شناساندن این جاذبه ها به مسافران کمک می کند.

وی لازمه ماندگاری سنت های اصیل در کشور و استان را برگزاری چنین جشنواره هایی دانست و افزود: در دورانی به سر می بریم که استکبار می خواهد بانفوذ فرهنگی تمام رسوم کشور را از بین ببرد بنابراین برگزاری چنین جشنواره هایی مانع انجام این کار می شود.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تأکید بر کمک رسانی مردم به سیل زندگان استان های آسیب دیده بیان کرد: در ابتدای سال شاهد بروز سیل در استان های مختلف بودیم که ملت ایران را آزرده خاطر کرد، اما مردم با کمک و همدلی خود باعث دلگرمی اهالی استان های سیل زده شدند.

به گزارش فارس، در پایان این جشنواره به پنج غرفه برتر از دیدگاه داوران و آرای مردمی جوایزی اهدا شد؛ همچنین جشنواره غذا در منطقه گردشگری مسرور در عسکرآباد دهکا در تاریخ 15 فروردین برگزار می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان