به گزارش لنگرخبر، محمدعلی حق بین عصر روز شنبه در مراسم رونمایی از کتاب «دیدار در ماووت» در جمع رزمندگان گردان کمیل با بیان اینکه جوانان در دوران دفاع مقدس با فداکاری خود باعث حیرت جهانیان شدند اظهار کرد: رژیم بعث عراق تصور می کرد می تواند انقلاب را به راحتی شکست دهد ولی جوانان در دوران انقلاب با جان فشانی و از خود گذشتی خود اجازه جدایی یک متر از خاک ایران را به دشمن ندادند.



وی با اشاره به خدایی بودن شهدا گفت: شهدای انقلاب اسلامی دارای روحیه جهاد و ایثار بودند زیرا دفاع از انقلاب را وظیفه دینی خود دانسته و در این راه به شهادت رسیدند.



فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با اذعان به اینکه گردان کمیل نقش ویژه ای در دوران دفاع مقدس ایفا کرد بیان کرد: گردان کمیل دارای شهدا و جانبازان بسیار زیادی بوده که این امر نشان دهنده نقش و اهمیت گردان کمیل در طول انقلاب است.



حق بین با تأکید بر اینکه برای جونان باید فرهنگ ایثار را رواج داده شود، گفت: در یک جامعه اگر بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را رواج و جان فشانی های جوانان دوران دفاع مقدس را برای مردم بازگو کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.



وی با بیان اینکه باید در کشور تأثیرات خون شهدا در ماندگاری انقلاب مدیریت شود گفت: شهدا با خون های خود تأثیر بسیار زیادی در سرنوشت انقلاب داشته به گونه ای اگر به خارج مرزهای ایران بروید می بینید که در کشورهایی مثل سوریه به برکت انقلاب، لشکر جهانی حضرت مهدی در حال تحقق است.



فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با اشاره نقش مهم روحیه جهاد و فداکاری استقلال انقلاب خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، رژیم صهیونیستی به ۴۰۰ کیلومتر از عمق خاک کشور نفوذ و حتی تلفن های ثابت ما را شنود می کردند ولی امروز انقلاب به چنان قدرت و استقلالی رسیده که اکنون سربازان اسلام در پشت کشور رژیم صهیونیستی یعنی بلندی های جولان هستند.



حق بین با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه در مناسبات بین المللی افزود: کارشناسان معتقدند هر کشوری بتواند در خاورمیانه نفوذ خوبی داشته و بر منطقه مسلط شود می تواند به ابرقدرت جهان تبدیل شود به همین دلیل آمریکا به دنبال از بین بردن نفوذ انقلاب در منطقه است.



[gallery columns="1" size="large" ids="104251"]

به گزارش لنگرخبر، در پایاین این مراسم از کتاب دیدار در ماووت در ۱۹۰ صفحه به قلم ابراهیم روحی کیاسه و به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسیده رونمایی شد.



انتهای پیام /

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : محمدعلی حق بین

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان