به گزارش لنگرخبر، در پی بارش سیل اخیر در برخی از نقاط کشور به خصوص استان های شمالی و همسایه استان گیلان، مردم شریف ایران به پا خواستند و چون همیشه برای یاری رساندن به سیل زدگان و هم وطنان خود از جای جای این مرز پرگهر از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

دانشجویان استان گیلان نیز از قافله عقب نماندند و این بار دست در دست یکدیگر دادند و به یاری هم نوعان خود شتافتند تا بار دیگر درس جوانمردی و ایثار را مانند هم سالان خود در جبهه های حق علیه باطل این بار در جبهه فداکاری و یاری رساندن؛ در دانشگاه ها دیکته کنند و سرمشقی برای دیگران باشند.

گروه اعزامی بسیج دانشجویی استان گیلان مشغول خدمت رسانی در روستای سرپل شهر گنبد هستند و از مهم ترین اقدامات این دانشجویان بسیجی، ایجاد سد شنی جلوی رودخانه روستای سرپل به منظور جلوگیری از ورود و طغیان آب به روستا است.

این دانشجویان جهادگر در قالب تیمی ۲۰ نفره از ششمین روز ایام نوروز عازم مناطق سیل زده شدند و در حال کمک و یاری به مردم مناطق سیل زده و بازسازی زیرساخت های تخریب شده هستند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی روستای سرپل، اهمیت این سیل بند بسیار زیاد است و در صورت عدم تعمیرات لازم در صورت سیل مجدد، ممکن است موجب طغیان دوباره رودخانه و سیل زدگی روستا شود.

به گزارش فارس، با توجه به اعلام آمادگی دیگر دانشجویان جهادگر گیلانی، در صورت نیاز در روزهای آتی گروهای دیگری از دانشجویان جهت کمک به مناطق سیل زده اعزام می شوند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا بر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان