به گزارش لنگرخبر، مهدی ولی پور با اشاره حوادث سیل در کشور اظهار کرد: در این حوادث اخیر  تعدادی از هم وطنان عزیز ما جان خود را  ازدست داده و همه ملت نوع دوست  ایران اسلامی را متأثر کرده است.

وی با بیان اینکه شاهد بارندگی ها و بارش ها علاوه بر شمال در سمت غرب و مرکز کشور نیز بودیم گفت: قسمت های غربی و مرکزی کشور آسیب های زیادی از بارندگی های اخیر دیده و در حال حاضر در سطح کشور بیش از ۴۰ هزار خانوار تحت تأثیر این سیلاب ها بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد منازل و لوازم خانگی خود را از دست دادند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ نفر از هم وطنان ما در سیلاب های اخیر جان خود را ازدست داده داده افزود: این حادثه بیش از  ۷۷۰ نفر از هم وطنان عزیز ایران اسلامی را  مصدوم کرده که به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

وی از آسیب دو هزار روستا و 20 شهرستان در جنوب، جنوب غرب و شمال کشور خبر داد و افزود: تعدادی از روستاها و شهرها قابلیت زندگی دوباره را ازدست داده و بسیاری از زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن و زیرساخت های شهری و راه های ارتباطی آنان از بین رفته است.

ولی پور با تأکید بر وظیفه ذاتی مجموعه جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی بیان کرد: بر اساس وظیفه ذاتی  جمعیت هلال احمر، این مجموعه با استفاده از امکانات، نیروهای داوطلب و همکاران کادر، خدماتی در سطح استان ها انجام داده ازاین رو، استان گیلان در طول این مدت سه تیم پزشکی درمانی داوطلب، یک تیم امداد هوایی و یک فروند بالگرد امدادی به مناطق آسیب دیده اعزام کرده است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به کمک های ارسالی استان گیلان به مناطق آسیب دیده تصریح کرد: با کمک دستگاه های اجرایی استان، سپاه قدس، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی و نمایندگی آستان قدس گیلان کاروانی متشکل از کمک های مردمی و دستگاه های اجرایی با حدود ۱۲۰ تن وزن به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای هلال احمر در  شعب هلال احمر در سطح استان در حال جمع آوری کمک های مردمی و نوع دوست  استان هستند گفت: در بحث کمک های نقدی درمجموع جمعیت هلال احمر  بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شده که از محل آن یکسری لوازم اساسی تهیه و با همراهی دستگاه ها تحت عنوان استان گیلان به خانواده های آسیب دیده این حوادث تقدیم شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار خانوار کل لوازم خود را  ازدست داده اند گفت: می طلبد در کنار کمک های دستگاه اجرایی مردم نوع دوست استان گیلان  نیز مانند همیشه یارو یاور مردم عزیز باشیم.

وی با اشاره به کمک های مردم نوع دوست گیلان در زلزله کرمانشاه خاطرنشان کرد: در زلزله  گذشته شش و نیم میلیارد تومان ارزش کمک های مردم گیلان بود که به مردم کرمانشاه ارائه شد و در این حادثه هم ان شاءالله منتظر استمرار کمک های مردم خوب استان هستیم تا باری از مشکلات این عزیزان با کمک مردم کاسته شود.

ولی پور با بیان اینکه بیش از ۶۰ فروند بالگرد امدادی  از ارتش و سپاه و جمعیت هلال احمر دست به دست هم داده تا آلام مردم خوب نقاط آسیب دیده را آلام دهند گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس این عزیزان در دفاع از میهن اسلامی جلودار بوده بنابراین امروز وظیفه ما این است که در کنار این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح  نوروز در طول ۱۶ روز گذشته یعنی  از ۲۵ اسفند تا روز گذشته افزود: ۱۰۵ عملیات امداد و نجات در استان گیلان انجام شد و ۳۴۲ حادثه دیده خدمات موردنیاز را دیدند.

مدیرکل  جمعیت هلال احمر استان گیلان با تأکید بر حضور  ۱۱۹ تیم عملیاتی با حضور ۵۰۰ نفر از امدادگران و نجات گران در استان گفت: جمعیت هلال احمر با آمادگی  هرروز خدمات موردنیاز را در سطح استان به مسافرین عزیز کردند.

وی استان گیلان  را جزو پنج استان حادثه خیز استان کشور دانست و افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که در ستاد بحران  استان داشتیم مشکل خاصی در گیلان نبود اما به هرحال تهدید اجتناب ناپذیر است و این حوادث در سطح دنیا در حال افزایش است.

ولی پور گرمایش زمین، ساخت وسازهای بی رویه را عامل  تشدید این حوادث عنوان کرد و گفت: می طلبد که مردم به هشدارهایی که ارائه می شود توجه کرده و در بستر رودخانه ها و مسیل ها توجه لازم را  داشته باشند تا شاهد مشکلات و خساراتی که امروز در سایر  استان ها بودیم شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان