پامپئو: آماده مقابله با ایران هستیم

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۳:۴۸ چاپ کد خبر: 104851
به گزارش لنگرحبر، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به انجام «اقدامات مخرب» در آمریکای جنوبی، مدعی شد واشنگتن با این اقدامات مقابله خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با بخش انگلیسی VOA در پاسخ به این سوال که آیا ایران در آمریکای لاتین حضور دارد گفت: «بله. شکی وجود ندارد که پول ایران در آمریکای جنوبی برای اهداف مخرب، حمایت از حزب الله، حمایت از سازمان های تبهکار فراملی و حمایت از تروریسم در سراسر منطقه صرف می شود.»
پامپئو در ادامه ادعاهای خود افزود دولت آمریکا با شریکان خود برای متلاشی کردن شبکه های مذکور همکاری می کند.
 وی در ادامه با اشاره به گزارش های منتشرشده در مورد برقراری پرواز مستقیم میان پایتخت ایران و ونزوئلا گفت: «آن روز دیدید که پرواز مستقیمی از تهران به کاراکاس انجام شد. این، دخالت در آمریکای جنوبی است. این مسئله در راستای منافع بهینه مردم آمریکای جنوبی نیست و ایالات متحده، آماده است.»
پامپئو در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ما ایران را همان طور که هست می بینیم: یعنی بزرگترین حامی تروریسم. ایران یک تهدید جهانی است و ما آماده ایم با آن نه فقط در خاورمیانه بلکه درآمریکای جنوبی و هر جای دیگری که تهدید ایجاد کند، مقابله کنیم.»
دولت آمریکا اخیراً در اقدامی مداخله جویانه و بر خلاف قوانین بین المللی، «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و در صدد براندازی دولت «نیکلاس مادورو» برآمده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان