به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته لنگرود با بیان اینکه با اشاره به سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ارتش در طول چهل سال از عمر انقلاب، مقتدرانه درراه استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی توانسته برای مردم دنیا پیام عزت مداری را به ارمغان آورد.



وی با بیان اینکه اوج دلاورمردی های ارتش جمهوری اسلامی در سال 67 بود که حمله آمریکایی ها به سکوهای نفتی ایران را دفع کرد گفت: امروز هم ارتش در میدان خدمت به سیل زده ها، صحنه هایی زیبا از ایثار و رشادت و دستگیری از مردم مظلوم سیل زده را به نمایش گذاشتند.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه عده ای از خناثان به دنبال ایجاد شکاف بین ارتش و سپاه بودند و هستند افزود: بیداری فرماندهان ارتش و سپاه مانع از این فتنه شد و تیر دشمن بازهم به سنگ خورد و راهی از پیسش نبردند.



سلیمانی با اشاره به دستور امام خمینی در دوم اردیبهشت ماه برای تأسیس سپاه تصریح کرد: یکی از اصلی ترین هدف سپاه نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش مستمر در تحقق آرمان های انقلاب است که با این اهداف سپاه بالاتر از یک نهاد است.



وی با بیان اینکه خیمه شب بازی آمریکا باعث محبوبیت بیشتر سپاه شده است خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید دشمن شناس تر از گذشته باشد و معتقدم مجلس و دولت منفعل و ضعیف عمل کرد و باید کل ارتش آمریکا از سوی مجلس تروریست اعلام شود و متأسفانه هنوز عده ای در مجلس منتظر تصمیم کنگره آمریکا هستند.



خطیب جمعه لنگرود با بیان اینکه هنوز هم دل عده ای از نمایندگان مجلس چشم انتظار اقدام آمریکا است گفت: بسیاری از نمایندگان به صورت فردی اقدامات خوبی برای شهرستان یا استان های خود انجام می دهند ولی هنوز در مجلس، نمایندگان نتوانستند به صورت جمعی روح استکبارستیزی را نهادینه کنند و متأسفانه نظارتی هم نیست.



سلیمانی با اشاره به وقوع سیل در چند استان کشور افزود: متأسفانه سیل در چند استان موجب خسارت های زیادی شد و حتی در برخی از استان ها مردم درگیر سیل هستند که گروه های جهادی و نیروهای مسلح نیز در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند.



وی با بیان اینکه رئیس جمهور از رهبری درخواست اجازه برداشت پول از صندوق توسعه ملی را کردند تصریح کرد: رهبری باظرافت فرمودند تا آنجا که می شود دولت باید خودش به دنبال رفع خسارت ها به سیل زدگان باشد و برداشت از صندوق توسعه ملی دارای دستورالعمل مشخصی است و نمی توان در هر زمینه ای از صندوق توسعه ملی پول برداشت کرد.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه راه کارها زیادی برای حل مشکلات و جبران خسارت ها به سیل زدگان وجود دارد خاطرنشان کرد: مدیریت هزینه های جاری توسط دولت، تغییر مصرف بودجه پروژه ها که نیاز به بودجه اضافی ندارند، استفاده از ظرفیت عظیم نیروهای جهادی و نیروهای مسلح و غیره ازجمله راه کارهایی است که دولت می تواند از این روش ها برای جبران خسارت ها استفاده کند.



سلیمانی با اشاره به سفر خود به پل دختر لرستان و بازدید از مناطق سیل زده گفت: مردم کمک های خوبی کردند ولی اوضاع در لرستان خیلی بد است و متأسفانه مدیریت درستی در مناطق سیل زده وجود ندارد تا کارها به خوبی و درست انجام شود.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان