به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در سومین جلسه کمیته تخصصی چای گیلان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از چای اظهار کرد: در بررسی ها برای تعیین قیمت چای باید نظرات کارشناسی داد چون وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در تهران، از استان ها نظرات کارشناسی مطالبه می کنند .

وی بر لزوم حمایت از چایکار توسط مدیران کارخانجات تأکید کرد و افزود: درگذشته چای در کارخانجات انبار می شد و کشاورزان از ما می خواستند از کارخانجات حمایت کنیم اما امروزه باید کارخانجات از کشاورزان حمایت کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به رقابتی شدن خرید چای در کارخانه ها گفت: کارخانجات چای توان رقابت دارند و نباید این فضا را از بین برد.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با تأکید بر تغییر تعرفه واردات چای بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی از چای حذف شده و محاسبه تعرفه واردات نیز باید با ارز آزاد باشد.

لاهوتی با تأکید بر تسریع در پرداخت حق بیمه کشاورزان تصریح کرد: بیمه خسارت سال گذشته چای کاران پرداخت نشده و لازم است هر چه سریع تر خسارات چای کاران پرداخت شود.

وی با بیان اینکه دولت ۳۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه برای آبیاری تحت فشار پرداخت می کند افزود: دولت این مبلغ را برای افزایش تولید تخصیص داده و لازم است در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به وجود بالغ بر ۵۰ هزار تن چای سنواتی در انبارها گفت: این چای نباید به مزایده برود بلکه باید مستقیماً به دست صادرکننده برسد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان