به گزارش لنگرخبر به نقل از فارس، ۱۱ اردیبهشتِ هرسال را بهانه ای قرار می دهیم تا قدرشناس دستانی باشیم که پینه بسته تا چرخ کارخانه هایی بچرخد که چرخش آن، سفره تعداد زیادی از انسان های شریف، غیرتمند و متعهد به خانواده را پهن نگاه می دارد.

آری! روز کارگر را بهانه قرار می دهیم تا نام کسانی را به بهانه قدردانی قله شهرت خود کنیم که انگار ما نیز قدردان عرق های جوینی هستیم که قطره قطره آن بهای عمر، جان و سلامت آنانی است که غیرتمندانه برای پهن کردن سفره هایشان و سرخ نگاه داشتن صورت هایشان، می شکنند تا شرافت را صرف کرده و تاریخ را شرمنده تعهد خود کنند.

کارگران با رونق تولید، عزت را مشق شب کشور می کند

کارگرانی که اگر نباشند یقه سفیدهایی نخواهند بود! کارگرانی که اگر نباشند کارخانه های نخواهد بود! و کارگرانی که اگر نباشند تولیدی نخواهد بود تا عزت را مشق شب کشورشان کنند که مبادا ایران اسلامی دستِ نیازش را به سوی  گرگ منشان  عالم دراز کند.

کارگرانی که اگرچه صورت هایشان سرخ، دست هایشان پینه بسته و دل هایشان شکسته از نامهربانی های مسؤولانشان است، اما آن قدر شریف اند، آن قدر عزیزند و آن قدر بزرگ اند که به جمله پیامبر عظیم الشأن اسلام دل خوش می کنند چراکه ایشان فرموده اند: «تنها دست کارگر بوسیدنی است» و این یعنی دست هیچ وکیل و وزیری بوسیدنی نیست، پس همین بس! که قدردانی از کارگر را پیامبر (ص) خوبی ها برای همه تاریخ سرمشق نمود تا مبادا یقه سفیدانی که با گام گذاشتن بر روی شرافتِ کارگرانِ محجوب، پله های ترقی ظاهری و کذایی را طی نمودند، خود را برتر بدانند و مشق اربابی دیکته کنند!

آری! امروز روز بزرگداشت آنانی است که اگرچه سفره هایشان خالی است و صورت هایشان سرخ! اما برای اجابت سخنِ ولی امرشان، چنان قهرمانانه پای کار ایستاده اند که تاریخ از عزت و تعهد و مرامشان شرمگین است تا شاید آنانی که باید درس عبرت بگیرند یاد بگیرند و به یاد داشته باشند که شرافتِ انسان و جوهر عزتشان تعهد است تعهدی که نان را از زور بازوی خود درمی آورد.

آینده مبهم کارگران در سایه غفلت چشمان نظارتی

کارگرانی که در سایه غفلت برخی از مسؤولین با حقوق مصوب زیرخط فقر روزگار می گذرانند و به پاس همتشان و عزتشان خم به ابرو نمی آورند تا مبادا سوءاستفاده گران، آنان را وسیله ای برای اهداف شومشان قرار ندهند و این یعنی فهم، بصیرت، عزت و غیرتی که نصیب هرکسی نمی شود و چه سعادتی است آنانی که پیامبر (ص) تأکید به بوسیدن دستشان می کند چنان فهیم اند و عزیزند  که زبان قاصر از همتشان است.

کارگرانی که از قراردادهای یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه رنج می برند چراکه نه امنیت شغلی دارند و نه آینده ای برای برنامه ریزی! کارگرانی که از حقوق زیر حقوق مصوب قانون کار زندگی می گذرانند چون مجبورند و در سایه غفلت چشمان نظارتی روزگار را به سختی می گذرانند، کارگرانی که برای امرارمعاش روزمره مجبورند ناز کارفرمای خود را با بیمه نشدن و آینده ای مبهم داشتن در سایه غفلت چشمان نظارتی بخرند تا تنها شکم خود، همسر و فرزندان خود را سیر نگاه دارند.

کارگرانی که اگر دچار بیماری شوند و نیاز به عمل جراحی داشته باشند باید در انتظار نوبت چندین ماهه بیمارستان تأمین اجتماعی استان گیلان بمانند و اگر و با تأکید هم اگر! دوام بیاورند به اتاق عمل بیمارستان تأمین اجتماعی می روند که حتی کارگرانی که در سایه چشمان خواب آلود نظارتی بیمه نمی شوند نیز از همین «لنگه کفشی در بیابان» محروم اند!

رواج استفاده از کار ارزان به بهانه بیکاری

کارگرانی که به واسطه تعدیل نیروها و فروش کارخانه هایی برای برج سازی، اخراج و کوچک ترین بهانه، منتج به بی کاریشان شده، سفره هایشان را جمع می کند! آیا وقت آن نرسیده چشمان نظارتی مسؤولان بیش ازپیش بیناتر شود؟

بماند! چراکه زبان قاصر است از رواج استفاده از کار ارزان به بهانه بیکاری و بالا بودن قیمت بیمه تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان، باز هم زیر سایه غفلت چشمان نظارتی که در استان گیلان بیداد می کند، بماند! از استفاده از کار ارزان زنان توسط کارفرمایان با یک چهارم حقوق مصوبه قانون کار که در کارگاه ها، فروشگاه ها و مشاغل مختلف به وفور دیده می شود و جالب است که چشمان نظارتی آن ها را هرگز نمی بیند؟!

کارگران باوجود همه نامهربانی ها به واسطه تعهدشان تولید را در کشور رونق می بخشند

اگرچه امروز روز تبریک، تهنیت، بزرگداشت و قدرشناسی از دستان پینه بسته و عرق های جوین کارگرانی است که تعهد کردند و باوجود همه این نامهربانی ها به واسطه همت، عزت و تعهدشان چنان تولید را در کشور رونق می بخشند تا تاریخ را شرمنده همت خود کرده و برخی از یقه سفیدان نامهربان را به زانو درآورند! پس! سخن از درد آن ها بهترین تبریک است چراکه این قلم قاطعانه فریاد می زند که هم صدا با کارگرانی است که هدفشان چرخشِ چرخه کارخانه هایی است که علاوه بر پهن  نگاه داشتن  سفره های کارگران، تولید را در کشور رونق داده تا ثابت کنند کارگرانِ متعهد، وقتی دستانِ خود را بر زانوانِ قدرتمند  خود می گذارند، به اجابت فرمان ولی امر مسلمین گام های مستحکمی برمی دارند.

 کارگرانی که همت کردند تا امسال را که به فرمان رهبر معظم نظام مزین به رونق تولید است، چنان  رونق بخشند تا همه توطئه های نابخردان علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کنند و تاریخ، ثبت خواهد کرد عزت، همت، غیرت و فداکاری شان را و درس خواهد داد به آنانی که در دانش آموزی سستی  می کنند و بازیگوشی را به درس آموزی ترجیح می دهند.

 اما بااین همه به زبان همه ملت ایران فریاد می زنیم کارگران غیرتمند و عزتمند ایران اسلامی! روزتان مبارک و سفره هایتان با اعتماد به قدرت بازوانتان پهن و پهن تر و زانوانتان استوارتر برای تولید بیشتر در کشوری باشد که به خون جوانان غیرتمند ایران اسلامی آبیاری شده است، باشد که باشیم و ببینیم، درس بگیریم و درس بیاموزیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان