به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه ارتباط مسئولان لنگرود با سازمان برنامه بودجه ضعیف است و این مشکل باید رفع شود اظهار کرد: ارتباط مستمر با سازمان برنامه وبودجه موجب تحقق بیشتر تخصیص بودجه برای لنگرود جهت انجام کارهای عمرانی شهرستان است.

وی با بیان اینکه سالن ورزشی انزلی محله و سد لاستیکی اطاقور ازجمله پروژه هایی است که منتظر تحقق بودجه برای انجام کار هستیم گفت: کارهای بنیاد مسکن استان عقب افتاده و عملکرد بسیار ضعیفی دارد و بعد از گذشت چند سال هنوز هم اعتبارات سیل گذشته در دیوشل و تالش محله و غیره پرداخت نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رانش زمین در سیاه منسه اطاقور جدی است افزود: تعدادی از اهالی، روستا را تخلیه کرده اند و باید تمهیدات لازم برای تخلیه کامل روستا و حل این مشکل اندیشیده شود .

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده تصریح کرد: متوسط جمعیت روستایی در حال حاضر ۲۵ درصد است ولی درگذشته این آمار ۷۰ درصد بود البته در گیلان آمار خوبی در زمینه حضور مردم در روستاها وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای بافت فرسوده اعتبار خوبی در نظر گرفته شده گفت: یکی از مشکلات این است که با مدیران کل استان، جلسات مختلفی در شهرستان برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ می شود ولی کسی مسؤول پیگیری مصوبات جلسه نیست.

لاهوتی با بیان اینکه تعدادی از مغازه های جنب پل خشتی که در بافت فرسوده قرار دارد خریداری شده افزود: برای خرید دیگر مغازه های باقی مانده جنب پل خشتی اعتبار کافی وجود دارد ولی باید در این زمینه پیگیری بیشتری شود البته برخی از مغازه دارها مقاومت می کنند که اگر لازم شد باید از طریق مراجع قضایی اقدام شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افتتاح بیمارستان و کنارگذر چمخاله به رودسر لنگ مصالح است خاطرنشان کرد: اعتبار برای این پروژه ها نیز تخصیص داده شده و پیمانکار نیز آماده انجام شده است ولی عدم وجود مصالح باعث شده که این پروژه های مهم معطل بماند و مشکل برداشت مصالح از معدن باید به سرعت حل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید تضمینی خرید برگ سبز چای و ابریشم بیان کرد: برای خرید چای و ابریشم قیمت تضمینی در نظر گرفته شده و علاوه بر این، کارخانه ها نیز اعلام آمادگی خرید بیشتر از نرخ تضمینی از کشاورز را کرده اند که این خود باعث علاقه به کشاورزی و توسعه اقتصادی روستاها می شود.

برخی از ادارات ارتباط خوبی با ادارات کل خود ندارند

سرپرست فرمانداری لنگرود نیز با بیان اینکه برخی از ادارات اطلاعات کافی از اعتبارات خود ندارند و ارتباط خوبی با ادارات کل خود ندارند اظهار کرد: مشکل دیگر این است که برخی از ادارات کل بودجه ها را جذب و برخی اوقات درجاهای دیگری هزینه می کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از ادارات کل از بودجه های پنهانی بی خبر هستند گفت: اگر ادارات از بودجه های پنهان مطلع و بتوانند آن ها را جذب کنند می توانیم شاهد رشد و پیشرفت پروژه های شهرستانی و استانی باشیم.

محمد رنجبر با بیان اینکه نگاه کشور به سمت حمایت از کالای داخلی و تولید است افزود: لنگرود در زمینه های مختلف اقتصادی نظیر صیادی، شالی کاری، نوغان داری، چای و غیره ظرفیت خوبی دارد که با توجه به تمرکز دولت برای توسعه بیشتر روستاها باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان