محمد حسن قدیری ابیانه گفت : ارشاد از یک طرف ژست آزادی خواهی می گیرد و از سوی دیگر سایت های منتقد و اصولگرا را به بهانه نداشتن مجوز فیلتر می کند و در حقیقت مطابق با توصیه رئیس جمهور به جهنم حواله می کند.

به گزارش لنگرنیوز ، محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با تهران پرس، با اشاره به فیلتر شدن سایت های منتقد دولت از سوی وزارت ارشاد گفت: وزارت ارشاد در حالی نسبت به فیلتر سایت های منتقد و اصولگرا اقدام کرده که مرتب از ضرورت رفع فیلتر سایت ها و شبکه های اجتماعی غربی سخن می گوید.

وی در ادامه افزود: ارشاد از یک طرف ژست آزادی خواهی می گیرد و از سوی دیگر سایت های منتقد و اصولگرا را به بهانه نداشتن مجوز فیلتر می کند و در حقیقت مطابق با توصیه رئیس جمهور به جهنم حواله می کند.

این کارشناس مسایل سیاسی با تاکید بر این نکته که البته رسانه های گروهی نیز می بایست هنجارهای نظام را رعایت نمایند، خاطر نشان کرد: اما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بواسطه پسوند اسلامی آن انتظار می رود که سایت های همسو با نظام را مورد حمایت قرار دهد.

قدیری ابیانه با بیان این نکته که امروزه داشتن سایت مصداق بارز آزادی بیان است، تاکید کرد: آن چیزی باید ممنوع شود که بیان آن مغایر با قانون است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تاکنون تعیین مصادیق و حکم فیلترینگ بر عهده قوه قضائیه بوده، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند از سایت هایی که مناسب نمی داند به قوه قضائیه شکایت کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان