مهرداد لاهوتی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه دولت برای افزایش قیمت بنزین نیاز به مجوز مجلس ندارد اظهار کرد: یکی از راه های کسب درآمد دولت افزایش حامل های انرژی ازجمله بنزین است که بر اساس قانون هدفمند کردن  یارانه، مجلس اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را به دولت داده است.

وی با تأکید بر نظارت مجلس شورای اسلامی بر عملکرد دولت در صورت افزایش حامل های انرژی گفت: دولت با افزایش حامل های انرژی کسب درآمد کرده ولی برای خرج کردن این درآمد نیاز به مجوز مجلس داشته و باید به نمایندگان مردم پاسخ دهد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه افزایش قیمت بنزین راحت ترین راه برای کسب درآمد دولت است تصریح کرد: مسؤولین نباید به دنبال راحت ترین راه برای افزایش درآمد خود باشند و باید شرایط اقتصادی مردم را در نظر گرفته و بر اساس آن قیمت تعیین کنند.

لاهوتی با اشاره به تأثیر افزایش قیمت بنزین در زندگی اجتماعی مردم افزود: دولت های گذشته وعده تأمین بنزین برای ماشین های حمل ونقل عمومی را داده اند ولی اغلب ناموفق بوده و با افزایش قیمت بنزین تمام کالاهای کشور افزایش یافته و باعث ایجاد تورم جدید در کشور می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از برنامه هدفمند کردن یارانه ها به درستی استفاده نکرده است خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه، دولت می توانست هرسال مقدار کمی قیمت بنزین را افزایش می دهد که در این زمینه کوتاهی کرده و الآن مجبور است که قیمت بنزین دو هزار تومان زیاد کند که انجام این کار فشار بسیار زیادی برای مردم می گذارد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان