به گزارش لنگرخبر، مجید الهیان ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر با بیان اینکه دستگاه قضا برای احقاق حق و ابطال باطل است اظهار کرد: یکی از دغدغه های مردم اطاله دادرسی و رسیدگی پرونده ها در زمان کوتاه است ولی نباید قانون زیر پا گذاشته شود.



وی با بیان اینکه جلوگیری از فساد یکی از وظایف اصلی دستگاه قضا است گفت: دستگاه قضا در چند سال اخیر نشان داد که قاطعانه در زمینه برخورد با مفسدین وارد می شود و احقاق حق می کند.



قائم مقام رئیس دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضا هیچ گونه تعارفی با خلاف کاران ندارد افزود: هم افزایی و هم گرایی در بین مسؤولین از توصیه های مؤکد است که موجب خدمت بیشتر به مردم می شود و باید همه همت خود را برای حل مشکلات مردم قرار دهیم.



الهیان با بیان اینکه باید علل اصلی ازدیاد پرونده ها در دادگستری لنگرود بررسی و کارشناسی شود تصریح کرد: درخواست ایجاد حوزه قضایی در بخش های شهرستان در دست بررسی است ولی تجربه نشان داده که با ایجاد حوزه های قضایی در بخش ها شاهد افزایش ورودی پرونده ها نیز خواهیم شد.



وی با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی باعث محفوظ ماندن اسرار اشخاص شده است گفت: بیشترین پرونده ها در کل استان درباره درگیری و نزاع ها است و خوشبختانه میزان ورودی پرونده درگیری خشن در این استان بسیار کم است.



لزوم ایجاد حوزه قضایی در بخش ها



سرپرست فرمانداری لنگرود نیز با بیان اینکه لنگرود ازجمله شهرستان هایی است که در وحدت بین مسئولین زبانزد است اظهار کرد: در هر شهرستانی زمینه های اختلاف وجود دارد و این طبیعی است ولی همدلی مسئولین و حل مشکلات مهم است که شاهد این امر در لنگرود هستیم.



وی با بیان اینکه لنگرود به دلیل گستردگی جمعیت و پراکندگی نیاز به ایجاد حوزه قضایی در بخش ها دارد گفت: برای کومله درخواست ایجاد حوزه قضایی داده شده و ساختمانی نیز برای این کار در کومله و اطاقور آماده شده است.



محمد رنجبر با تأکید بر تقویت جلسات پیشگیری در شهرستان افزود: قطعاً جلوگیری از وقوع جرم و آشنایی مردم با هنجار و ناهنجاری ها باعث کاهش جرم بوده و امنیت نیز برای مردم بهتر و  بیشتر حاصل می شود.



رتبه دوم لنگرود در میزان ورودی پرونده در استان



رئیس دادگستری لنگرود نیز با بیان اینکه لنگرود بعد از رشت بیشترین میزان ورودی پرونده در دادگستری های استان را دارد اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته 100774 پرونده وارد دادگاه لنگرود شد که طی این مدت 99894 پرونده بررسی و تعیین تکلیف شده است و الباقی پرونده ها نیز در دست بررسی و اقدام است.



وی با بیان اینکه یکی از عوامل زیادی پرونده ها تراکم شهرستان لنگرود است که افراد زیادی در محیط کمی در حال زندگی هستند گفت: وجود سه بازار هفتگی در لنگرود می تواند از دیگر عوامل زیادی پرونده ها باشد که طبیعتاً تبعات مثبت و منفی را به همراه دارد.



تیمور یوسفی با اشاره به ایجاد حوزه قضای در بخش ها افزود: به دنبال این هستیم که در بخش های شهرستان، حوزه قضایی را جهت بررسی پرونده های قضایی ایجاد کنیم که موجب می شود میزان ورودی پرونده ها به دادگستری کمتر و پرونده با سرعت بیشتری بررسی شود.



رسیدگی 99894 پرونده در دادسرا لنگرود



دادستان سابق لنگرود نیز با بیان اینکه باید تلاش کنیم اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا را بیشتر جلب کنیم اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته بیش از 99894 پرونده در دادسرا لنگرود رسیدگی شد و حدود 3200 پرونده نیز در حال بررسی قضات است.



وی با بیان اینکه با بیان اینکه دستگاه قضا برای پیشبرد اهداف نظام و دادگستری نیاز به بازوهایی نظیر ضابطین قضایی دارد گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم حدود ۲۰۰ هزار ساعت دوره آموزشی در قالب طرح نماد برای دانش آموزان شهرستان برگزار شد که این دوره ها با همکاری آموزش وپرورش، ناجا و سپاه برگزار شد.



به گزارش لنگرخبر، طی حکمی سید هاشم میرحسینی که پیش ازاین دادستان صومعه سرا بود به عنوان دادستان جدید لنگرود منصوب و از زحمات محمد باقرپسندی به عنوان دادستان سابق تقدیر شد.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان