به گزارش لنگرخبر، حمیدرضا سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آستانه اشرفیه با بیان اینکه توجه به بادام زمینی باعث رشد اشتغال در این شهرستان می شود اظهار کرد: آستانه اشرفیه دارای محصولات کشاورزی متعددی بوده که مهم ترین محصول آن بادام زمینی است که اگر به آن توجه کنیم باعث رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر در منطقه می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به آغاز کاشت مکانیزه بادام زمینی در آستانه اشرفیه گفت: آغاز کاشت سنتی بادام زمینی از ماه گذشته آغازشده ولی از روز گذشته کاشت مکانیزه بادام زمینی در این شهرستان آغاز که تا اوایل خرداد ادامه دارد.

وی با اذعان به اینکه کشت مکانیزه بادام زمینی بسیار برای کشاورزان مفید است تصریح کرد: کشت سنتی بادام در باغات آستانه اشرفیه بسیار برای کشاورزان پرهزینه است و اگر باغداران بتوانند به کشت مکانیزه رو بیاورند علاوه بر صرفه جویی در هزینه، باعث برداشت بیشتر بادام زمینی می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه یکی از مهم ترین دغدغه بادام کاران را، وجود قارچ آفلاتوکسین عنوان کرد و افزود: بادام آستانه اشرفیه جزو پر محصول ترین محصولات کشاورزی این شهرستان است که هرساله به علت وجود قارچ آفلاتوکسین، بادام کاران را با مشکل جدی مواجه می کند که به علت بارش خوب باران در استان و با توجه به اقدامات انجام شده توسط مسؤولین مربوطه، شاهد کاهش این قارچ در بادام هستیم.

سلیمانی با اشاره به میزان باغات زیر کشت بادام زمینی بیان کرد: امسال دو هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات شهرستان آستانه اشرفیه زیر کشت بادام زمینی رفته که از این مقدار سعی داریم ۴۰۰ هکتار آن به صورت مکانیزه کاشت شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان