به گزارش لنگرخبر، جبار کوچکی نژاد در جمع خبرنگاران در این شهر با اذعان به اینکه دولت باید روش بودجه ای جدیدی را به مجلس ارائه دهد، اظهار کرد: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از درآمد دولت بر اساس فروش نفت است که اگر فروش نفت ایران به صفر برسد دولت در انجام کارهای عمرانی با مشکل مواجه می شود.

وی با اشاره به برنامه های مجلس درباره قیمت بنزین گفت: مجلس شورای اسلامی در جلسات غیرعلنی سه سناریو را برای قیمت بنزین به رأی گیری گذاشته بود که روش بنزین هر لیتری هزار تومان توسط مجلس تصویب و به دولت برای انجام ابلاغ شد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت مکلف است تا کارت هوشمند سوخت را برای رانندگان صادر کند، افزود: دولت اعتقاد دارد که قاچاق بنزین زیاد است بر همین اساس دو سال پیش مجلس مصوب کرد که به هر خودرو یک کارت سوخت تعلق گیرد که با فشار مجلس این کار در حال انجام شدن است.

کوچکی نژاد با انتقاد از دولت برای دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به تاجران تصریح کرد: دولت در سال گذشته به بعضی تاجران و واردکنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی داده بود تا این افراد کالاها و ارقام ضروری مردم را تأمین کنند ولی در گزارشی که به دست مجلس رسیده بود بیانگر گران بودن کالاهای واردشده توسط این افراد است.

وی با اذعان به اینکه در قانون بودجه در سال ۹۸ و ماده هفت ، بند سه، دولت را موظف کردیم ۱۴ میلیارد دلار از منابع بانک مرکزی برداشت کند، خاطرنشان کرد: دولت موظف بود تا از منابع بانک مرکزی، مبلغی را برداشت و با ارز ۴۲۰۰ تومانی ارزاق مردم را به دو روش کوپنی یا کارت های اعتباری به آن ها بدهد ولی تاکنون این امر محقق نشده و دولت باید به مجلس پاسخ بدهد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدام ایران در قبال بدعهدی اروپا بسیار خوب بوده است، گفت: تا زمانی که کشورهای اروپایی، آمریکا را کدخدای خود می دانند وضعیت برجام به این شکل باقی می ماند و اقدام دولت در قبال بدعهدی اروپا بسیار خوب و به موقع بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کل نظام جمهوری اسلامی از تصمیم رئیس جمهور در قبال برجام حمایت می کند، افزود: بعد از بدعهدی های اروپا در قبال برجام، روابط ایران و کشورهای اروپایی وارد یک فاز جدید شده و مجلس، مردم و به خصوص شورای امنیت ملی از دولت در مقابل کشورهای اروپایی حمایت و اجازه زیر سؤال رفتن حاکمیت جمهوری اسلامی را نمی دهند.

کوچکی نژاد نخستین گام ایران در قبال بدعهدی های اروپا در قبال برجام را خروج از NPT دانست و بیان کرد: دنیا به علت کوتاهی دولت ها، سه سال با ملت ایران بازی کرده و اکنون باید بیاید و بحث خودش را با کشور حل کند و باید حقانیت جمهوری اسلامی را قبول کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا فلج کردن اقتصاد ایران است تصریح کرد: حرکت ناوهای آمریکایی به سمت خلیج فارس یک بازی رسانه ای است زیرا آمریکا جرئت شلیک کردن یک موشک به سمت ایران را ندارد و به دنبال فلش کردن اقتصاد ایران است و در این مواقع باید مسؤولین پاسخی قاطع به این اقدامات بدهند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان