مهرداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به سرنوشت تعهدات برجامی ایران اظهار کرد: ایران هنوز پای بند به برجام است و اعتقادداریم که کار بزرگی بود که در کشور اتفاق افتاد اما با بدعهدی هایی که آمریکا انجام داد نیاز بود که واکنشی از سوی کشور صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا درصدد کاهش و حذف قدرت هسته ای ایران است گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی، آمریکا اصرار داشت که اورانیوم غنی سازی را بیش از ۳۰۰ کیلو در داخل کشور و همچنین آب سنگین تا ۱۳۰ کیلو نباید باشد و مابقی باید فروخته شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در قبال برجام تعهداتی در چند فاز داشت تصریح کرد: در فاز اول قرار شد که در ظرف ۶ روز اگر عکس العمل مناسبی دیدم، ادامه نمی دهیم و در فاز دوم بر ما محدودشده بود که ۳/۶۷ درصد غنی سازی کنیم درحالی که تا ۲۰ درصد هم تولید داشته است و اگر بدعهدی های آمریکا ادامه داشته باشد و از طرف دیگر محدودیتی که برای ما گذاشته شده که زیر ۵ درصد تولید داشته باشیم، این محدودیت می تواند برای کشور جمهوری اسلامی برداشته شود.

لاهوتی در خصوص پروژه های سد لاستیکی و بندر چمخاله افزود: طبق وعده آب منطقه ای استان، سد لاستیکی گالشکلام تا دو ماه آینده آب گیری می شود و سد رادارکومه حداکثر تا یک ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه احداث سد لاستیکی اطاقور یکی از خواسته های کشاورزان این شهر است بیان کرد: مطالعات و محل احداث سد اطاقور نیز آماده شده و طی ابلاغ، پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین عملکرد احداث بندر چمخاله را راضی کننده عنوان کرد و گفت: تکمیل بندر طی سه سال زمان گذاری شده است و هزینه برآورد اولیه آن ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که هم اکنون پیمانکاران با سرعت خوبی مشغول به فعالیت هستند.

لاهوتی با بیان اینکه باید از ظرفیت ساحل و دریا برای منطقه و استانی به خوبی استفاده کرد افزود: بندر چمخاله به عنوان نخستین بندر گردشگری در کشور خواهد بود که در نوع خود منحصربه فرد است و تحول عظیم اقتصادی را برای کشور خواهد داشت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار لنگرخبر درباره وضعیت سرپرستی فرمانداری لنگرود و زمان حکم فرماندار یا ادامه سرپرستی گفت: پاسخ این سؤال را از دکتر سالاری استاندار گیلان دریافت کنید.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان