به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی سالاری امروز در دومین نشست شورای برنامه ریزی گیلان در سالن غدیر استانداری با تأکید بر اینکه دستگاه های اجرایی کار خود را برای تحقق مصوبات سفر آغاز کنند اظهار کرد: برای اجرای پروژه ها یک نوع ردیف اصلی وجود دارد که باید آن ها را در جهت تکمیل و آغاز پروژه های مصوب بکار گرفت.

وی با اشاره به دو قسم اعتبارات تخصیص یافته برای تکمیل پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به گیلان افزود: ۱۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای تکمیل و آغاز پروژه های سفر اختصاص یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای جذب اعتبارات در سه بخش باید تقسیم کار شود گفت: طرح و پیشنهاد مصوبات قبل از سفر ریس جمهور مطرح شد و قابل تغییر بود ولی اکنون قابلیت تغییر ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان جمع اعتبارات پروژه های سفر ریس جمهور به گیلان را ۲۰۳۵ میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد: دستگاه های اجرایی فرایند جذب اعتبارات را پیگیری و نتیجه را به مدیریت و برنامه ریزی گزارش کنند.

سالاری بر لزوم توازن در توزیع اعتبارات شهرستان ها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأکید کرد و گفت: باید بر اساس شاخص ها و به صورت متوازن پروژه هایی که بنا دارد رابین شهرستان ها توزیع کرد چون نگاه ما به توزیع اعتبارات استانی و بر مبنای عدالت است.

وی با بیان اینکه باید تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان ازجمله تکمیل راه آهن و بهره برداری از چهار سد از ۱۱ سد در حال احداث در گیلان اعلام شود، تصریح کرد: برخی از پروژه ها از مصوبات سفر اول رئیس جمهور در گیلان به صورت کامل محقق شده اند و برای مابقی مصوبات متعهد شده نیز باید تلاش کرد تا تزریق اعتبار به آن ها مستمراً انجام شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان