به گزارش لنگرخبر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه شنبه گفت اسرائیل به کمک سکوت جامعه بین الملل سرکوبگری خود را ادامه می دهد و این اقدامات تا به آنجا رسیده که به بمباران دفتر رسانه ها و گروه امداد می پردازد و در حمله اخیر نیز اقدام به بمباران دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه کرد چون نمی خواهد کسی در جهان از حقیقت اقداماتش با خبر شود.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در حمله چند روز پیش به نوار غزه ساختمانی را ویران کردند که دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه در مرکز غزه در آن قرار داشت.

وی که در یک مراسم افطار در استانبول سخنرانی می کرد به موضوع قتل خاشقچی نیز اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی هنوز هیچگونه موضعی درباره کارمندان مرتبط با قتل خاشقچی که به استانبول فرستاده بود نگرفته است.

اردوغان اضافه کرد: سعودی ها به ما گفتند که نگران نباشید هر اقدامی که لازم باشد انجام خوهیم داد اما سوال ما از سعودی ها این است عدالت شما کجاست؟

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به آمریکا گفت: کسانی که کودتاگران قاتل را در سرزمین خود پناه می دهد نمی تواند به ما درس قانون بدهد.

وی افزود: غرب همواره منافع خود را به ارزش های انسانی ترجیح می دهد و گزینه هایش همواره به سوی نفت و دلار گرایش دارد.

اردوغان گفت: زمانی که انتخابات ریاست جمهوری در اتریش دو سال پس از انجام آن لغو شد صدای کسی در نیامد اما به محض آنکه به نتایج انتخابات در استانبول اعتراض کردیم موجب رنجش غرب شدیم.

کمیته عالی انتخابات ترکیه هفته پیش بعد از گذشت چند هفته از فشارهای دولت و حزب حاکم این کشور، انتخابات شورای شهر و شهرداری ها در حوزه انتخاباتی استانبول را که ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) برگزار شده بود، ابطال کرد.

این کمیته اعلام کرد که انتخابات مجدد در حوزه استانبول، ۲۳ مه (دوم خرداد) برگزار خواهد شد و نامزدهای انتخاباتی می توانند برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان