به گزارش لنگرخبر، محمد رنجبر در جلسه بررسی مشکلات مخابراتی شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات این فرمانداری اظهار کرد: پوشش آنتن دهی در برخی روستاهای گردشگری و توریستی شهرستان نیاز به تقویت دارد.



وی با بیان اینکه تبدیل تلفن WLL به تلفن همراه در روستاهای شهرستان اقدام مطلوبی بوده است گفت: ارتقای کیفی شاخص ها در بسیاری از روستاهای شهرستان نشان از اثرگذاری این اقدام است.



سرپرست فرمانداری لنگرود اقلیم مناسب و همچنین منابع طبیعی و خدادادی این شهرستان را ازجمله نقاط قوت این شهرستان برشمرد و افزود: حضور مسافران در فصول مختلف سال به خصوص در تعطیلات در این شهرستان و استفاده بهینه از ظرفیت ها و ارتقاء زیرساخت های ارتباطی باعث رشد و توسعه اقتصاد در لنگرود می شود.



مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان لنگرود اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب و تعامل با دستگاه های مرتبط و مشارکت اپراتورهای تلفن همراه، می توان با توجه به ظرفیت های موجود استان، برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات شهرستان اقدامات مؤثری را انجام داد.



وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود با توجه به پتانسیل و جاذبه های موجود دارای قابلیت های مناسب برای توسعه تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های ایجادشده، باید سرویس ها را بر بستر فناوری های نوین ارائه کرد تا شاهد خدمت رسانی بهتر و سریع تر به مردم شهرستان باشیم و انتظار است تا شهرداری ها و دهیاری ها با عنایت به آیین نامه الزامات ساماندهی دکل های ارتباطی برای توسعه و نصب تجهیزات ارتباطی با اپراتورها همکاری لازم را به عمل آورند تا شاهد توسعه متوازن در شهرستان باشیم.



فرزاد توکلی با بیان اینکه در حال حاضر 107 روستا از روستاهای این شهرستان که تحت پوشش WLL بوده اند، با هماهنگی اپراتورها تبدیل به تلفن همراه شده گفت: 113 روستا نیز تحت پوشش رومینگ پرسرعت شرکت "های وب" با اپراتور همراه اول و 31 روستا با اپراتور ایرانسل بوده و 90 روستا نیز تحت پوشش تلفن خانگی شرکت "های وب" می باشند.



مدیرکل ICT استان، از برنامه ریزی و ارتقای نسل ارتباطی روستاهای هدف گردشگری در لنگرود خبر داد و افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت شهرستان 43 درصد، ضریب نفوذ تلفن همراه 93 درصد و ضریب اینترنت کل 120 درصد می باشد.



وی با بیان اینکه 123 روستای شهرستان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرارگرفته و 33 روستای باقیمانده نیز در فاز دوم و در سال 98 به بهره برداری خواهد رسید خاطرنشان کرد: شهروندان برای ثبت درخواست تلفن ثابت شهری به سایت www.tci.ir مراجعه تا امکان برآورد و نیازسنجی دقیق برای توسعه تلفن ثابت در شهرستان فراهم شود.



مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را پلی مستقیم برای ثبت درخواست و شکایات مردمی در حوزه های تلفن ثابت، اینترنت، پست، تلفن همراه و غیره اعلام کرد و گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام و موضوع تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.



توکلی همکاری دانشگاه های شهرستان برای برگزاری کارگاه های آموزشی و رویدادها در راستای توانمندسازی  دانشجویان را خواستار شد.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان