به گزارش لنگرخبر، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای اصلاح الگوی مصرف از سال ۸۸ تا کنون اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف در بسیاری از مقوله ها ازجمله اصلاح  در مصرف حامل های انرژی ضرورتی است که دست اندرکاران باید برای آن چاره ای بیندیشند.

وی با بیان اینکه ساماندهی بحث بنزین از وظایف مجلس است،گفت: در جامعه ما بنزین ماده ارزشمندی است که مرفهان  ۱۰ برابر مردم فقیر و نیازمند از یارانه سوخت بنزین استفاده می کنند.

امام جمعه رشت با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت الله بهجت فومنی (ره) افزود: در یک قرن اخیر می توان به وجود چند شخصیت بزرگ در جهان اسلام افتخار کرد که یکی از آن ها امام خمینی (ره) و دیگری آیت الله بهجت (ره) است.

فلاحتی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه ی زمینه ها است، چراکه مذاکره با دولت کنونی آمریکا سمّ مضاعف است.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایشات رهبر انقلاب جنگ نخواهد شد و برخورد اراده ها در پیش است، افزود: امروز آمریکایی ها با تمام جنگ افزارهای خود در برابر بسیاری از کشورها ازجمله آمریکای لاتین مانده اند و در دنیا توسری خوردند بر این اساس آمریکا هیچ گاه جرئت نمی کند که با ایران وارد جنگ گرم شود.

خطیب جمعه رشت با اذعان به اینکه  اقدامات خبیثانه آمریکا در محور تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسؤولان قرار دارد، بیان کرد: اصلی ترین ابزار آمریکا هیاهو و تهدید است، درصورتی که  مردم ایران ترسی ندارند، آمریکایی ها برای تهدید عربده هایی می زند که نشان از ضعف آن هاست.

فلاحتی با بیان اینکه اخیراً سران کشور ما به اروپایی ها هشدار داده و ضرب الاجل تعیین کردند، گفت: به نمایندگی از ملت ایران و خانواده های شهدا خواسته هایی را اعلام می کنم که ازجمله آن راه اندازی دوباره آب سنگین اراک، رساندن سوخت اورانیوم و سانتریفیوژها به حد نیاز و بازسازی دوباره فوردو است.

وی با انتقاد شدید از گران شدن شکر با توجه به وفور این مایحتاج عمومی در کشور و استان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: گزارش های متناوبی رسیده که شکر باقیمت گران به  فروش می رسد ازاین رو، از چند سازمان نظارتی ازجمله، تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن می خواهم جلوی این گران فروشی ها را بگیرند، چراکه اگر مسؤولان پای کار نیایند مردم دردمند آسیب می بینند.

امام جمعه رشت خطاب به مسؤولان برای نظارت بر قیمت اقلام مصرفی گفت: اگر تا هفته بعد دستگاه های نظارتی به  اوضاع و قیمت های اقلام رسیدگی نکنند به دستگاه قضا معرفی می شوند.

فلاحتی با اشاره به میلاد با سعادت امام حسن (ع) بیان کرد: امام حسن علیه السلام شبیه ترین مردم به پیامبر (ص) بوده و طبق سخن رسول خدا (ص) سید جوانان اهل بهشت است.

وی با اشاره به سخن امام سجاد علیه السلام، امام حسن مجتبی (ع) را عابدترین انسانها دانست و افزود: امام حسن علیه السلام کریم آل طاها و نور چشم و دل پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) است.

امام جمعه رشت با اشاره به مباحث توبه و جایگاه آن در اسلام بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای مناجات و راز و نیاز چندگانه در شبانه روز است و فرصت مناسبی برای توبه کردن و بازگشت به درگاه الهی است.

فلاحتی با بیان اینکه خداوند توبه کنندگان را دوست دارد، افزود: یکی از نشانه های اهمیت توبه دستور خداوند به توبه است تا انسان به سوی حقیقت هستی برگردد، چراکه توبه ریسمان نجات خدا و موجب توجه خدا به انسان می شود.

وی با بیان اینکه توبه به دو نوع، توبه انسان و توبه خدا تقسیم می شود، گفت: توبه انسان به معنای بازگشت انسان به سوی باری تعالی و توبه خداوند پذیرش و بخشش انسان  توبه کننده است.

امام جمعه رشت با اشاره به تعالیم دین اسلام درباره جایگاه توبه کنندگان افزود: توبه کنندگان در نگاه اسلام،  شبیه به کسانی است که انگار تازه از مادر متولد شده اند.

فلاحتی توبه را یکی از مقوله های نشاط روحی دانست و افزود: توبه انسان را از استرس و اضطراب دور نگاه می دارد و مسیر رسیدن به رستگاری انسان را فراهم می کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان