به گزارش لنگرخبر، مصطفی سالاری شامگاه پنج شنبه در نشست با دست اندرکاران صنعت چای گیلان با بیان اینکه باید از فرصت پیش آمده در رونق صنعت چای در کشور اظهار کرد: وظیفه دولت و اتحادیه چای کاران حمایت از صنعت چای در راستای رشد و رونق این صنعت است که باید وظیفه تمام این نهادها مشخص و از فرصت پیش آمده برای تقویت چای ایرانی استفاده شود.

وی با درخواست از چای کاران برای تولید برگ چای باکیفیت گفت: دولت با حذف یارانه دولتی برای چای، گام بسیار خوب و مؤثری در رونق این صنعت در کشور برداشته که باید این امر توسط چای کاران حفظ شود.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه مردم از چای باکیفیت ایرانی بیشتر استفاده می کنند تصریح کرد: گیلان به دلیل شرایط خاص زیست محیطی دارای باغات چای بسیار خوبی  است که می تواند منجر به تولید چای درجه یک باکیفیت شده و منجر به استفاده بیشتر مردم از چای داخلی نسبت به چای خارجی می شود.

سالاری با تأکید بر قابل رقابت بودن چای ایرانی با چای خارجی بیان کرد: اگر چای کاران رغبت بیشتری در تولید چای باکیفیت به خرج دهند رقابت میان کارخانه داران بیشتر شده و درنهایت منجر به صادرات زیاد چای می شود.

وی لازمه حفظ رونق صنعت چای در استان را همدلی و اتحاد مسؤولین دانست و افزود: اگر بتوانیم با تشکیل سازوکار مناسب مانند نوع نرخ گذاری، استفاده از آبیاری نوین و حمایت از کیفی سازی، رغبت چای کاران را برای کاشت چای بیشتر کنیم این صنعت روند رو به رشد خود را ادامه می دهد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان