به گزارش لنگرخبر، سهراب مقدسی از برگزاری مراسم معنوی « مشق نور و حماسه » با حضور اساتید برجسته خوشنویسی گیلان به همت انجمن خوشنویسان ایران شعبه لنگرود با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود در عصر پنج شنبه دوم خردادماه سالجاری خبر داد.



وی از هنر خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای والای اسلامی یاد کرد و افزود : هنر خط در جهان اسلام ، به خصوص در ایران چه در سیر شکوفایی و چه در کاربرد و استفاده از آن ، زلال ترین و پاک ترین هنر ها به شمار می آید. خوش نویسی در حالی که کمترین آمیختگی با محرمات و آلودگی با زشتی های معنوی را داشته عمدتا در سایه قرآن و کتابت سخن وحی شکفته شده و رشد کرده و بیشتر در خدمت ترویج مفاهیم ارزشمند الهی و انسانی قرار گرفته است و این بدان معناست که خطاطان هنرمند و هنرمندان خطاط نیز از زمره ی منزه ترین و پاک ترین هنرمندان روزگار بوده اند.



رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود همچنین بیان داشت : در این همایش اساتید برجسته خوشنویسی گیلان درکنار یکدیگر به نگارش آیات قرآن، احادیث، ادعیه مربوط به ماه مبارک رمضان ، اشعاری در وصف حضرت علی(ع) و نیز مطالبی در خصوص گرامیداشت سوم خرداد خواهند پرداخت.



مراسم معنوی « مشق نور و حماسه » ساعت ٤ عصر الی اذان مغرب روز پنج شنبه دوم خردادماه سالجاری در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود پذیرای علاقمندان می باشد.



 



[gallery columns="1" size="large" ids="105490"]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان