به گزارش لنگرخبر، محمد دادرس دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: تجزیه وتحلیل جدیدترین نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی و خنک از روز دوشنبه و استقرار آن تا روز چهارشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به کاهش پنج تا 12 درجه ای دمای هوای گیلان در روزهای آینده افزود: با توجه به روند تدریجی کاهش دما، رعدوبرق، بارندگی و وزش باد شدید از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه، شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به مه آلود بودن هوا، کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده ها گفت: این سامانه بارشی به تناوب تا چهارشنبه در استان فعال خواهد بود و در این مدت آسمان گیلان همراه با بارندگی، وزش باد و رعدوبرق پیش بینی می شود.

دادرس با اشاره به اینکه دریا در این مدت مواج و طوفانی بوده و برای فعالیت های مرتبط مناسب نیست تصریح کرد: با توجه به ماهیت بارش های شدید در بازه زمانی کوتاه مدت، احتمال آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه ها پرهیز شود اذعان کرد: با توجه به پیش بینی وقوع بارش های رگباری و رعدوبرق، مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع و پارک کردن خودروها در زیر درختان خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با هشدار به کشاورزان گفت: با توجه به ماهیت بارش های شدید در بازه زمانی کوتاه مدت، بخش های مختلف کشاورزی نظیر شالی کاران، گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و مرغداری ها تمهیدات لازم را به عمل آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولین اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل آورند تصریح کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد افزود: مسؤولین با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه های کارشناسی را صادر کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان