به گزارش لنگرخبر، مجید الهیان امروز در جمع خبرنگاران از صدور رأی الکترونیکی برای یک متهم در استان گیلان خبر داد و در تشریح این موضوع اظهار داشت: این رأی الکترونیکی در گیلان نخستین بار برای یک مرد لنگرودی متهم به نگهداری مواد مخدر صادر شده است.



معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان به برخی از سیاست ها و راهبردهای جدید تدوین شده قوه قضائیه اشاره کرد ابراز داشت: در اولویت جدید دستگاه قضا کاهش جمعیت کیفری زندان ها مورد تأکید قرار گرفته است بنابراین سعی می کنیم برنامه ها به این سمت متمرکز شوند.



الهیان صدور نخستین رأی الکترونیکی در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و در توضیح بیشتر این موضوع نیز عنوان کرد: این حکم مراقبت الکترونیکی توسط قاضی محمد کرمی رئیس دادگاه کیفری 2 لنگرود برای یک متهم به نگهداری مقادیری مواد مخدر اهل شهرستان لنگرود صادر شده است.



وی با بیان اینکه متهم یاد شده مردی 34 ساله است خاطرنشان کرد: در مورد جزئیات بیشتر این پرونده باید اضافه کنم که فرد مورد نظر به جرم نگهداری مقدار 2 گرم و 35 سانتی گرم هروئین دستگیر شده بود و در نهایت حکم وی نیز به صورت الکترونیکی توسط قاضی مربوطه صادر شده است.



معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه مجازات حمل این مقدار مواد مخدر 18 ماه حبس تعیین شده افزود: عدم سابقه کیفری، اقرار به جرم و احتمال اصلاح فرد مورد نظر از جمله دلایلی بود که قاضی به استناد آن ها رأی مراقبت الکترونیکی را برای متهم لنگرودی صادر کرده است.



الهیان در مورد نحوه اجرای حکم صادر شده برای متهم لنگرودی تصریح کرد: پس از صدور رأی جایگزین با استفاده از سامانه مراقبت الکترونیک قوه قضائیه و پابند هوشمند، به مدت 18 ماه متهم مورد نظر به صورت شبانه روزی در محدوده استان گیلان تحت مراقبت قرار می گیرد.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : دادگستری گیلان

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان