به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های لیگ ملت های 2019 از ساعت 16:30 در سالن جیانگمن چین به مصاف آلمان رفت که این بازی با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای (28 - 30، 27 - 29، 20 - 25) به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد.

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آلمان را حمید محمد احمد الروسی از امارات به عنوان داور اول و الکسی پاشکوویچ از روسیه به عنوان داور دوم قضاوت کردند. کولاکوویچ برای این بازی از ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

* ست نخست؛ 30 بر 28 به سود ایران

شروع بازی با برتری نسبی آلمان همراه بود، اما رفته رفته و تا وقت استراحت فنی اول ایران توانست بر بازی مسلط شود. در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. شاگردان کلاکوویچ برتری خود را ادامه دادند تا اینکه آندره آ جیانی در امتیاز 13 بر 10 درخواست وقت استراحت کرد. تیم ها در شرایطی به وقت استراحت فنی دوم رفتند که نتیجه بازی 16 بر 13 به سود ایران بود. شاگردان جیانی در امتیاز 18 بازی را به تساوی کشاندند و در ادامه با یک دفاع منسجم نتیجه را به 21 بر 20 به سود خود تغییر دادند تا این بار کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. این ست در نهایت با نتیجه 30 بر 28 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست دوم؛ 29 بر 27 به سود ایران

در ست دوم آلمان بازی را بهتر شروع کرد و توانست با نتیجه 8 بر 5 از ایران پیش بیفتد تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند.  سرویس های عالی سیدمحمد موسوی نتیجه بازی را 16 بر 14 به سود ایران کرد تا تیم ها به وقت استاحت فنی دوم بروند. امتیازهای پایانی ست دوم بسیار نزدیک بود تا اینکه در امتیاز 29 بر 27 به سود ایران این ست تمام شد.

* ست سوم؛ 25 بر 20 به سود ایران

ست سوم با برتری قاطع ایران آغاز شد؛ جایی که شاگردان کولاکوویچ با سرویس های قدرتمندانه فیاضی 6 بر 2 از آلمان پیش افتادند تا جیانی درخواست وقت استراحت کند. در ادامه و در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز 16 بر 15 تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران با سه پیروزی هفته اول رقابت های لیگ ملت های 2019 را به پایان رساند.

تیم ملی والیبال ایران در شرایطی پا به این مسابقه گذاشت که از دو بازی گذشته خود دو پیروزی برابر ایتالیا و چین در کارنامه داشت؛ آلمان در اولین دیدار مقابل چین با نتیجه 3 بر 2 پیروز و در بازی بعدی برابر ایتالیا 3 بر صفر شکست خورد.

مدال نقره در مسابقات قهرمانی اروپا 2017 و طلا بازی های اروپایی 2015 و برنز قهرمانی جهان 2014 از افتخارات اخیر تیم ملی والیبال آلمان به شمار می رود.

شاگردان کولاکوویچ برای برگزاری هفته دوم باید راهی ژاپن شوند که برنامه بازی های آنها به شرح زیر است:

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸: ایران – برزیل، ساعت ۱۱:۱۰

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸: ایران – آرژانتین، ساعت ۱۰:۴۰

یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸: ایران – ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان