به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سیدهاشم میرحسینی دادستان لنگرود اظهار کرد: در راستای لزوم صیانت از جان و مال مردم به شهرداران لنگرود، کومله، اطاقور، شلمان، چاف و چمخاله طی نامه ای ابلاغ شد نسبت به شناسایی تمامی املاک پرخطر اقدام کنند.



وی ادامه داد: شناسایی بنا ها و دیوار های شکسته واقع در معابر عمومی، کوچه ها و پر کردن چاه ها و چاله های واقع در معابر در راستای صیانت از حقوق عامه مورد توجه قرار گیرد.



میرحسینی تاکید کرد: شهرداران با قید فوریت نسبت به شناسایی تمامی املاک پرخطر اقدام و در صورت نیاز به حکم ورود به محل، مراتب اعلام تا دستورات لازم صادر شود.



دادستان لنگرود افزود: بدیهی است از تاریخ ابلاغ این دستور در صورت بروز هرگونه حادثه ای برای شهروندان، صرف مکاتبه با مراجع قضایی نافی مسئولیت شهرداری نخواهد بود و وفق مقررات اقدام می شود.



گفتنی است، طبق تصریح بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها «اتخاذ تدابیر و اقدام برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بنا ها و دیوار های شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه ها و اماکن عمومی و خصوصی و پر کردن و پوشاندن چاه ها و چاله های واقع در معابر و جلوگیری از گذاشتن هر نوع اشیاء در بالکن ها و ایوان های مشرف و مجاور به معابر عمومی که افتادن آن ها موجب خطر برای عابرین است و جلوگیری از ناودان ها و دودکش های ساختمان ها که باعث زحمت و خسارت ساکنین شهر ها باشد از وظایف شهرداری است».



شایان ذکر است: تبصره ذیل ماده فوق اشعار می دارد: «در کلیه موارد مربوط به رفع خطر از بنا ها و ... و رفع مزاحمت های مندرج در ماده فوق، شهرداری پس از کسب نظر مامور فنی خود به مالکین یاصاحبان اماکن یاصاحبان ادوات منصوب ابلاغ مهلت دار مناسبی صادر می نماید و اگر دستور شهرداری در مهلت معین به موقع اجرا گذاشته نشود شهرداری راسا" با مراقبت مامورین خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت خواهد نمود و هزینه مصرف را با اضافه صدی پانزده خسارت از طرف دریافت خواهد کرد.»



انتهای پیام/
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : دادستان نفرات

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان