به گزارش لنگرخبر، سرپرست فرمانداری لنگرود امروز در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه روز قدس یادگار امام خمینی است اظهار کرد: با توجه به رخدادهای اخیر در جامعه جهانی مردم بیشتر از سال های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت داشته و دفاع خود از مظلوم را فریاد زدند.



 



وی با تأکید بر لزوم گرامی داشت و یادآوری خاطرات و دلاوری های گذشته دوران انقلاب گفت: با توجه به هجمه های همیشگی دشمن، لازم است تا حقیقت گذشته انقلاب و هجمه های دشمن علیه ایران به نسل امروز گفته شود تا حقیقت اصلی برای جوانان نمایان شود.



 



محمد رنجبر با بیان اینکه جوانان همیشه به دنبال رخدادهای حقیقی گذشته هستند افزود: اگر اتفاقات گذشته انقلاب به نسل جوان به موقع و درست گفته نشود آن حقایق به گونه وارونه ای توسط دشمن به جوانان میهن منتقل می شود.



از جمع آوری مطالب و آثار فرماندهان جنگ غافل شدیم



مدیرکل ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز با بیان اینکه نهادها و گروه های زیادی از بعد از جنگ به صورت متفرقه مشغول به فعالیت برای جمع آوری آثار شهدا شدند اظهار کرد: از سال ۸۵ نیز ستاد حفظ آثار و نشر ارزش ها برای تجمیع یادگاری های دوران جنگ و رزمندگان مشغول به فعالیت شده است.



 



وی با بیان اینکه آثار محتوایی اصلی ترین آثار دوران دفاع مقدس است گفت: به دنبال این هستیم تا گروه ها و افرادی که در زمینه دفاع مقدس فعالیت می کنند را تجمیع کرده تا آثار به صورت متمرکز جمع آوری شود.



 



عباس بایرامی با بیان اینکه ۹۷ هزار نفر از گیلان در دوران دفاع مقدس نقش داشتند افزود: تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان گیلان نشان دهنده نقش برجسته استان در دوران دفاع مقدس است که باید آثار و مطالب بازماندگان و خانواده را برای انتقال به نسل جدید جمع آوری کنیم.



 



مدیرکل ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به لزوم جلوگیری از تحریف جنگ تحمیلی بیان کرد: تنظیم دانشنامه استانی از کشفیات جنگ در شهرستان های گیلان ازجمله کارهایی است که در حال انجام است که تاکنون بیش از یک هزار مدخل جمع آوری شده است تا به عنوان مطالب حقیقی جنگ جهت انتقال به آینده استفاده شود.



 



وی با بیان اینکه در رده های مختلف فرماندهی در دوران جنگ رزمندگانی از گیلان حضور داشتند خاطرنشان کرد: بعد از جنگ از فرماندهان گیلانی به جهت جمع آوری مطالب و آثار آنان غافل شدیم و باید با شناسایی آنان تاریخ شفاهی آنان را ثبت کرد تا از تحریف جنگ تحمیلی جلوگیری شود .



 



سهراب مقدسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه سوژه های زیادی در زمینه دفاع مقدس وجود دارد که بر روی آن کار نشده است اظهار کرد: نگارش خاطرات رزمندگان یکی از کارهایی است که این اداره در حال انجام آن است و در حال حاضر نویسنده ای برای به نگارش درآوردن کتاب دو نفر از رزمندگان مشغول به فعالیت است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان