به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، «حسین متقی طلب» با اشاره به ابلاغیه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان در خصوص تسهیلات اشتغالزایی گفت: اعتبار کلی استان در تسهیلات روستایی و فراگیر 630 میلیارد تومان اعلام شده که شامل 30 درصد اعتبارات متمرکز کشوری و نهادهای حمایتی نیز است.



 



کارگزار توسعه اشتغال گیلان با اشاره به اعتبار 318 میلیارد تومانی استان بدون احتساب اعتبارات نهادهای حمایتی و اعتبارات متمرکز افزود: از این میران باید 159 میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی و 53 میلیارد تومان جداگانه در بانک های توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی قرار می گرفت.



 



وی با بیان اینکه بانک کشاورزی توانسته 116 میلیارد تومان این اعتبار را جذب کند ادامه داد: بانک توسعه تعاون 67 میلیارد تومان و بیشتر از سهمیه ابلاغی، پست بانک 47 میلیارد تومان و 37 میلیارد تومان نیز صندوق کارآفرینی امید جذب کرده اند.



 



متقی طلب تصریح کرد: بر این اساس با 89 درصد جذب اعتبارات دارای رتبه 15 کشوری هستیم.



 



وی با اشاره به سامانه کارا و ضرورت ثبت نام در این سامانه جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی گفت: تا امروز 18 هزار و 449 نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که 134 میلیارد تومان از اعتبارات استان به متقاضیان جهاد کشاورزی پرداخت شده است.



 



کارگزار توسعه اشتغال گیلان ادامه داد: با این میزان اعتبار جهاد کشاورزی متعهد به ایجاد 2 هزار و 590 شغل شده است.



 



وی با بیان اینکه سازمان صمت گیلان دارای 20 درصد عملکرد جذب تسهیلات با 960 تعهد اشتغال است عنوان داشت: 52 میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی استان مربوط به متقاضیان سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است.



 



به گفته متقی طلب، سازمان میراث فرهنگی 62 میلیارد ریال از این مبلغ را به خود اختصاص داده که متعهد به ایجاد هزار و 918 اشتغال شده است.



 



وی سهم خوداشتغالی استان در تسهیلات اشتغال روستایی را 24 درصد اعلام و اظهار داشت: از 86 درصد ثبت نام کنندگان در سامانه کارا فقط 20 درصد موفق به جذب تسهیلات شدند.



 



متقی طلب با اشاره به حوزه بوم گردی و ثبت نام 721 متقاضی در سامانه کارا در این حوزه گفت: 421 فقره طرح به ارزش 76 میلیارد تومان به بانک معرفی شد که از این تعداد 145 فقره تشکیل پرونده دادند.



 



وی افزود: 83 طرح بوم گردی موفق به دریافت وام معادل 27 میلیارد تومان شدند که شهرستان رشت با 17 طرح، 20 درصد واحدهای بوم گردی را به خود اختصاص داده است.



 



کارگزار توسعه اشتغال گیلان با بیان اینکه 10 درصد مجموع اعتبارات به طرح های بوم گردی پرداخت شد اظهارداشت: هیچ گونه تقاضای بوم گردی از شهرستان لنگرود در سامانه کارا ثبت نشده است.



 



پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان