فرامرز مصطفوی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه هدف تمام مجموعه مدیران استانی ایجاد بیشتر اشتغال در منطقه است، اظهار کرد: یک جامعه برای پیشرفت و توسعه نیاز به اشتغال فراگیر دارد و به همین دلیل تلاش تمام مجموعه مدیران استانی و شهرستانی ازجمله لنگرود، فراهم آوردن شرایط اشتغال برای جوانان است.



معاون عمرانی فرمانداری شهرستان لنگرود با اشاره به تعداد پرونده های بوم گردی در شهرستان لنگرود گفت: برخی ادعا دارند تاکنون هیچ پرونده بوم گردی از شهرستان لنگرود ارسال نشده درحالی که در جلسات مختلف که در این زمینه برگزار کردیم تاکنون ۲۷۰ پرونده به استان ارسال شده است.



وی با اشاره به استقبال خوب متقاضیان از طرح بوم گردی در شهرستان لنگرود افزود: ایجاد اشتغال در روستاها، موجب عدم مهاجرت به شهرها می شود به همین دلیل روستاییان به خصوص مردم روستای کومله و اطاقور طرح های خود را به فرمانداری ارسال و پس از بررسی به استان ارسال شده است.



معاون عمرانی فرمانداری شهرستان لنگرود با اذعان به اینکه پرونده هایی که با دستور عمل استانداری مغایرت داشتند برگشت خورده است، تصریح کرد: طبق دستور عمل استانداری، پرونده های بوم گردی طی دو جلسه در هر هفته باید بررسی شود و در این بررسی ها ۱۴ پرونده که هیچ مشکلی نداشتند با تائید میراث فرهنگی به دو بانک توسعه تعاون و پست بانک ارسال شدند تا مراحل قانونی خود را طی کنند.



مصطفوی با تأکید بر احداث واحدهای بوم گردی در شهرستان لنگرود بیان کرد: از ۱۴ پرونده ای که به بانک های موردنظر ارسال شده، چهار پرونده آن مرمتی و مابقی احداثی بوده است.



وی با اشاره به میزان قدرالسهم شهرستان لنگرود در حوزه بوم گردی گفت: قدر سهم شهرستان لنگرود در حوزه بوم گردی ۱۵ میلیارد تومان است که با پیگیری های انجام شده توانستیم ۳۰ میلیارد تومان یعنی دو برابر قدر سهم واقعی را جذب این شهرستان کنیم.



معاون عمرانی فرمانداری شهرستان لنگرود با بیان اینکه بانک ها باید برای رونق طرح بوم گردی با متقاضیان همکاری لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: از ۱۴ طرح بوم گردی که مجوز لازم را دریافت کرده اند یک واحد با هزینه شخصی در حال احداث بنا خود است ولی مابقی متقاضیان وقتی به بانک های عامل مراجعه کردند با نبود تسهیلات توسط بانک مواجه شده و نتوانستند طرح خود را آغاز کنند.



به گزارش لنگرخبر، حسین متقی طلب کارگزار توسعه اشتغال گیلان چندی پیش در رسانه ها اعلام کرده بود که هیچ گونه تقاضای بوم گردی از شهرستان لنگرود در سامانه کارا ثبت نشده است.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان