به گزارش لنگرخبر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در بازدید از مراحل تولید پیله ابریشم روستای بالاخالجیر شلمان با بیان اینکه خودم همراه خانواده از تولیدکنندگان ابریشم بودیم، اظهار کرد: پرورش ابریشم در گیلان قدمت هزارساله و محصولی است که تقاضای جهانی دارد که نشان از اهمیت این محصول استراتژیک دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری وضعیت پرورش و قیمت فروش پیله ابریشم نسبت به سال های گذشته بهبودیافته، گفت: ایجاد انگیزه تولیدکنندگان ابریشم برای پرورش بیشتر این محصول و حمایت از تولیدکنندگان ابریشم باید از اولویت های دولت و مجلس باشد و باید راه های تولید این محصول تسهیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به مشقت های کاشت، داشت و برداشت این محصول استراتژیک افزود: یکی از مشکلات موجود، وجود دلال ها است که هم به تولیدکننده و هم به مصرف کننده و دولت ضربه می زنند که باید دست همه واسطه ها و دلالان کوتاه شود.

فلاحتی با اشاره به لزوم حمایت از درخت توت و تولید تخم نوغان در داخل کشور بیان کرد: درگذشته تخم نوغان از کره و ایتالیا وارد می شد که در سال های گذشته تخم نوعان از چین وارد شد ولی ایران دارای این تکنولوژی است که در زمینه تولید تخم نوغان نیز ورود کنند.

وی با بیان اینکه جوانان ایران نشان دادند که دارای توانایی بسیاری در همه زمینه ها هستند، خاطرنشان کرد: ایران باوجود تحریم ها در طول انقلاب، دستاوردهای بزرگی را به دست آورده است و تحریم ها هیچ گاه نتوانست راه پیشرفت ایران و انقلاب را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تأکید بر لزوم حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی گفت: دلالان مشکل اصلی بازار و تولیدکنندگان هستند و لازم است مسؤولین با کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها، ضمن حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان، شور و شوق فعالیت بیشتر آنان در این عرصه ها را افزایش دهند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان