به گزارش لنگرخبر، مهرداد لاهوتی پیش از ظهر امروز در بازدید از مراحل تولید پیله ابریشم روستای بالاخالجیر شلمان با بیان اینکه مشهد و گیلان بزرگ ترین تولیدکننده پیله ابریشم در کشور هستند، اظهار کرد: لنگرود یکی از بزرگ ترین قطب های تولید ابریشم در کشور است ولی در سال های گذشته به دلائلی شاهد کاهش تولید و عدم حمایت از تولیدکنندگان ابریشم بودیم.


وی با بیان اینکه تعرفه واردات ابریشم درگذشته ۲۰۰ درصد بود، گفت: متأسفانه در سال های اخیر این تعرفه به ۱۵ درصد رسید که باعث کاهش تولید ابریشم در داخل و عدم انگیزه تولیدکنندگان ابریشم و افزایش واردات این محصول به کشور شد.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی جلسات مختلف با دولت تلاش کردیم که تعرفه واردات در حمایت از تولید داخل افزایش یابد، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده تعرفه واردات ابریشم از ۱۵ درصد به ۲۶ درصد رسید تا تولیدکنندگان ابریشم، شوق بیشتری برای پرورش ابریشم داشته باشند و حمایت های بیشتر برای تولید این محصول در حال انجام است.


لاهوتی با بیان اینکه در چند سال اخیر تخم نوغان از چین وارد می شد، افزود: متوسط فروش پیله در سال گذشته حدود ۴۰ هزار تومان بود ولی امسال با حمایت ها و تدابیر اتخاذشده، این فروش پیله ابریشم به حدود ۸۰ هزار تومان رسیده است.


وی با بیان اینکه در سال جاری توجه به حمایت از تولید داخل افزایش پیداکرده است، اذعان کرد: امکان تولید ابریشم در کشور فراهم است و مجلس و دولت عزم خود را برای حمایت از تولید جزم کرده اند و پیش بینی می شود طی سال آینده تولید ابریشم ۵۰ درصد افزایش داشته باشد.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان