مشکل بزرگ روستاها پسماند است

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۵:۳۹ چاپ کد خبر: 105872

 به گزارش لنگرخبر، علی اوسط اکبری مقدم ظهر امروز در همایش دهیاران این شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد این شهر با بیان اینکه دهیاران می توانند در توسعه روستاها نقش بسزایی داشته باشند، اظهار کرد: حدود ۳۶ درصد جمعیت استان گیلان در روستاها متمرکز هستند که تعدادی نیز روستاهای صعب العبور است.



وی یکی از مشکلات جدی در روستاها را کنترل وضعیت روستا در هر شرایطی توسط دهیاران دانست و گفت: امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دهیاران قرار دارد بسیار اندک است و نسبت به شهرها با چالش چشم گیر کمبود امکانات مواجه هستند.



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه اکثر دهیاران جوان و تحصیل کرده هستند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای سال های آینده در راستای مدیریت شهری استفاده کرد نه اینکه امروز فردی به عنوان دهیار انتخاب شود و بعد از اتمام کار کسی سراغ وی را نگیرد.



اکبری مقدم با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ روستاها پسماند است، افزود: وقتی در روستاها تجهیزات لازم برای حمل پسماند و محلی برای دفن بهداشتی وجود نداشته باشد اجالتا جنگل ها تبدیل به محلی برای دفن زباله می شود.



وی با بیان اینکه گیلان دارای جنگل های پوشیده و غنی است، گفت: نگه داری جنگل ها فقط مربوط به منابع طبیعی است و دهیاران نیز باید در صیانت و حفظ جنگل ها کمک کنند و اگر همین روند تخریب جنگل ها ادامه داشته باشد تنفس کردن را از آیندگان می گیریم.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان