به گزارش لنگرخبر، محمد دادرس دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت تدریجی سامانه بارشی و خنک از بامداد امشب تا صبح سه شنبه در منطقه است.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در ساعات گذشته در گیلان افزود: در ساعات گذشته شهر منجیل با ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر، گرم ترین نقطه استان و شهرهای ماسوله و دیلمان با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین نقطه استان بودند و شهر رشت نیز با دمای ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر دومین مرکز استان خنک کشور بعد از اردبیل بود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به میزان بارندگی ها در چند ساعات اخیر در استان بیان کرد: تا این لحظه طبق گزارش های ایستگاه هواشناسی به ترتیب بندرانزلی با ۲۶ میلی متر، رودسر با ۲۱.۷ میلی متر، آستانه اشرفیه با ۱۳.۲ میلی متر، فومن با ۱۲.۴ میلی متر و رشت با ۱۰.۲ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را در استان داشتند.

دادرس با اشاره به وضعیت آب وهوای استان در ساعات آینده تصریح کرد: از عصر فردا با تقویت سامانه در استان و شمالی شدن جریانات به تدریج شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا، کاهش دما، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد و بارندگی تا روز سه شنبه پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه به سبب ماهیت بارندگی های این فصل، امکان آب گرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در مناطق مرکزی و شرقی وجود دارد، گفت: گردشگران از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و کانال های آب خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه به سبب پیش بینی وزش باد شدید، مردم از استقرار در زیر درختان، ابنیه فرسوده و داربست ها پرهیز کنند، افزود: مسؤولین و مردم تمهیدات لازم را جهت به حداقل رساندن خسارات، به عمل آورده و بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و مرغ داری ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت دریا مواج و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست، بیان کرد: از فردا با تقویت ناپایداری ها، بارش در اکثر نقاط استان و به ویژه در نواحی مرکزی و شرقی از شدت بیشتری برخوردار است و امکان آب گرفتی معابر نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه مردم از استقرار وسایل نقلیه و ماشین آلات در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند، تصریح کرد: کشاورزان و شالی کاران نسبت به تنظیم ورودی و خروجی آب در سطح مزارع و تمهیدات لازم منظور نمایند و هنگام وقوع رعدوبرق از استقرار در نواحی مرتفع و فضای باز خودداری کنند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولین اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند، گفت: بخش های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

وی بابیان اینکه مسؤولین تمهیدات لازم را به عمل آورند، افزود: مسؤولین مربوطه توصیه های کارشناسی را صادر کنند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی نیز اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان