به گزارش لنگرخبر، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات برق شهرستان در فرمانداری این شهر با بیان اینکه ضعف برق در شهرستان لنگرود جدی و وحشتناک است، اظهار کرد: این ضعف در بخش اطاقور بسیار مشهودتر از بخش های دیگر است که به عنوان معضلی برای مردم منطقه تبدیل شده که خسارت هایی را نیز به لوازم خانگی وارد کرده است.


مهرداد لاهوتی با درخواست از شرکت برق برای بررسی وضعیت برق شهرستان گفت: به شرکت برق پیشنهاد می کنم که گروه کارشناسی را ایجاد کند و درباره ضعف و وضعیت برق و مشکلات اعلامی از سوی مردم گزارشی جامع را تهیه کند که می توان با برنامه منظم به دنبال تأمین بودجه و حل مشکل بود.


وی با بیان اینکه در اثر توسعه معابر و یا دلایل دیگر تیرهای برقی در وسط کوچه و خیابان ها باقی مانده است، افزود: باید برای تیرهای فرسوده شهری نیز شرکت برق به شهرداری و مسؤولین شهری راه حلی را ارائه دهد تا علاوه بر بازگشایی معابر، خطرات ناشی از وجود تیرها نیز برطرف شود.


نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه شهر چاف و چمخاله روزبه روز درحال توسعه و پیشرفت است، خاطرنشان کرد: به دلیل توسعه این شهر نیاز است که شرکت برق در زمینه توزیع برق در این شهر با برنامه و متمرکز باشد وگرنه در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهد شد.


لاهوتی با بیان اینکه شرکت برق در تأمین برق ایستگاه های پمپاژ به خوبی وارد عمل شد، اذعان کرد: تعداد زیادی از ایستگاه های پمپاژ برق دار شدند و تعدادی نیز باقی مانده است که با توجه به اهمیت این موضوع و تأمین آب مزارع این موضوع نیز انجام شود.


ضعف برق در روستاهای اطاقور شدید است


سرپرست فرمانداری لنگرود نیز با بیان اینکه ضعف برق در روستاهای اطاقور شدید است، اظهار کرد: تعداد تیرهای برق فرسوده در شهرستان زیاد است و ممکن است دیر یا زود موجب خسارت های بزرگی شود.


محمد رنجبر با اشاره به روستای پنج خانواری کردگوابر بخش اطاقور گفت: شغل اهالی این روستا دامداری است که تاکنون فاقد برق هستند و درخواست شهرستان از شرکت برق نصب پنل خورشیدی است تا اهالی این روستا نیز از این نعمت بهره مند شوند.


فرسودگی سیم ها و ترانس ها دلیل ضعف برق


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز با بیان اینکه بخشی از دلیل ضعف برق مربوط به فرسودگی سیم ها و اوج مصرف مشترکین است، اظهار کرد: دلیل به اوج رسیدن مصرف برق، استفاده مشترکین از سیستم های سرمایشی در ایام گرما به صورت هم زمان است که طبیعتاً بر شبکه توزیع برق فشار وارد می کند و ما برای جلوگیری از خسارت ها مجبور به قطعی موقت برخی خطوط می شویم.


جمشید طالبی با بیان اینکه به دنبال تقویت سیم های برق هستیم، گفت: سه فاز کردن مسیرهای تک فاز در دست اقدام و انجام است ولی از مردم درخواست داریم تا در این موضوع نیز تحمل کنند تا این پروژه به پایان برسد.


وی ضمن تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق از سوی مردم افزود: برای کنترل مصرف برق تا هفته گذشته یک هزار و 142 تفاهم نامه با واحدهای صنعتی امضا شد که صاحبان کسبه به صورت داوطلبانه در ساعات مشخص برق واحدهای خود را جهت کمک در مصرف انرژی و جلوگیری از فشار به پست های برق قطع می کنند.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان