به گزارش لنگرخبر، حسن غلام پور طی یادداشتی نوشت: در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان که از سال گذشته اجرا شد تعدادی از فرمانداران و مدیران بازنشست و افراد جدیدی جایگزین شدند.


لنگرود نیز یکی از شهرستان هایی بود که به واسطه بازنشستگی سید رضا جوادپور فرماندار سابق لنگرود، محمد رنجبر معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری این شهر سکان سرپرستی فرمانداری لنگرود را بر عهده گرفت تا فردی از سوی وزارت کشور و استانداری برای فرمانداری این شهر منصوب شود.


رنجبر از آبان 1397 تاکنون به مدت بیش از 6 ماه است که به عنوان سرپرست فرمانداری لنگرود مشغول به فعالیت است این در حالی است که وی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان لنگرود نیز می باشد و در حال حاضر باید وظیفه دو جایگاه را انجام و پیگیری کند.


طی این مدت در رسانه ها نام افرادی زیادی برای کسوت فرمانداری لنگرود معرفی شدند ولی تاکنون همه در حد شنیده ها باقی مانده است، البته برخی معتقدند که مصطفی سالاری استاندار سابق گیلان، حیدری فرماندار آستانه را برای لنگرود در نظر داشت ولی گزینه ها هر چند به چند در رسانه ها تغییر می کرد.


اگر بخواهیم از حاشیه وارد متن ماجرا شویم موضوع این است که تعلل استاندار سابق گیلان موجب ضرر مردم شهرستان شده است، طبیعتاً وظایف و اختیارات سرپرست به اندازه فرماندار نیست و همین موجب کندی در کارهای شهرستانی، حرف شنوی یا عدم تمکین ادارات و افراد زیرمجموعه از سرپرست، عدم اختیار کافی برای اجرا و اقدامات قانونی برای شهرستان و غیره می شود، در ثانی فرد سرپرست نیز در تنگنایی قرار دارد که هر چه زمان سرپرستی به درازا بکشد علاوه بر مردم شهرستان، برای خود شخص نیز مضر خواهد بود.


البته این بی خیالی توسط استاندار سابق و دولت در چندین وقت اخیر مشهود است به طوری که سرپرستان فرمانداری رودسر و لاهیجان و چند شهر دیگر نیز بیش از هفت ماه و برخی بیش از یک سال سرپرست بودند و آخر فرد دیگری برای آن جایگاه معرفی شد.


سؤال اینجاست که آیا در بین این همه دولتمرد فردی برای فعالیت در کسوت فرمانداری 16 شهرستان گیلان وجود ندارد یا موضوع پاس دهی شخصیت های حامی جریان های سیاسی از شهرستانی به شهرستانی دیگر است که اگر این باشد در نظر گرفتن مردم معنی ندارد و شعاری بیش نخواهد بود.


متأسفانه یا خوشبختانه مصطفی سالاری هفته گذشته به عنوان مدیرکل تأمین اجتماعی کشور منصوب و معاون سیاسی استانداری گیلان به عنوان سرپرست استاندار منصوب شده و مشکلات در استان در این برهه از زمان حساس تر شده است چراکه باید مدتی نیز منتظر حکم فردی به عنوان استاندار بود و در ادامه نیز استاندار جدید تغییراتی را بر اساس دیدگاه خود در نظر می گیرد درحالی که حساسیت امسال بیشتر از سال گذشته به واسطه برگزاری انتخابات مجلس است.


دلیل این حساسیت این است که گیلان دارای محصولات استراتژیکی مانند برنج، کرم ابریشم، زیتون، چای و غیره است که اکنون زمان برداشت این محصولات است که علاوه بر نیاز استان، نیاز کشور را نیز تا حدی برطرف می کنند، علاوه بر آن انتخابات مجلس، اسفند امسال برگزار می شود و فعالیت های کاندیداهای احتمالی از چندی پیش نیز شروع شده، این ها تنها گوشه ای از حساسیت های مهم برای استان در نبود استاندار و فرماندار برخی شهرستان ها است، علاوه بر این در خود لنگرود برنج، چای و کرم ابریشم تولید می شود که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، کم آبی های موجود در مزارع، فردی با اختیارات کافی باید به دنبال این موضوعات و حل مشکلات و آرام کردن جامعه و غیره باشد.


در حال حاضر نه تنها مردم شهرستان لنگرود بلکه مردم استان گیلان لنگ فردی برای فعالیت در جایگاه ها هستند که نه تنها لازم، بلکه واجب است وضعیت استاندار و فرمانداران و مدیران کل توسط دولت طی کمتر از 30 روز اخیر مشخص شود.


این یادداشت در حمایت از گزینه یا فرد یا حزبی نوشته نشده بلکه در حمایت تمام قد از مردمی است که حیران حضور شخصی در کسوت استاندار و فرماندار هستند تا کارهای جاری خود را انجام دهند.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : حسن غلامپور

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان