تولید 85 درصد فندق ایران در گیلان

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۰۸:۲۸ چاپ کد خبر: 106141

به گزارش لنگرخبر، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت فندق نوبرانه در استان گیلان اظهار کرد: پیش بینی می شود ۵۹ هزار باغدار گیلانی تا پایان شهریور ماه ۱۶ هزار و400 تن فندق به ارزش تقریبی ۶۵۶ میلیارد تومان برداشت کنند.

وی توسعه باغات فندق را یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته با اعطای نهال های یارانه ای در حدود ۶۰۰ هکتار از زمین های شیب دار استان، فندق کاشته شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه 85 درصد فندق ایران در گیلان تولید می شود، افزود: باغداران برای توسعه باغات خود و ثبت نام برای دریافت نهال های یارانه ای به ادارات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی شهرستان های رودسر، سیاهکل، املش، تالش، رودبار و آستارا را مهم ترین مناطق تولید فندق در گیلان نام برد و بیان کرد: 6 واحد فرآوری و بسته بندی فندق در شهرستان های رودسر، املش و سیاهکل مشغول به فعالیت هستند اما افزایش تعداد واحد های فرآوری مهم ترین نیاز تولید این محصول در گیلان است.

مهندس پارسافر از صادرات فندق های برداشت شده علاوه بر مصرف در داخل استان به استان های دیگر خبر داد و گفت: فندق دارای پروتئین، مواد چرب، کلسیم، فسفر و پتاسیم است و مصرف آن برای تقویت حافظه، درمان بیماری های گوارشی توصیه می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : دانم فندق

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان