به گزارش لنگرخبر، محمد حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت بالای قلاب بافی در استان گیلان و شهرستان رشت، اظهار کرد: قلاب بافی یکی از هنرهای برجسته استان گیلان است که نشان از هنرمندی مردم این خطه از استان گیلان می دهد و دارای سابقه ۵۰۰ ساله قبل از میلاد مسیح است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مردم به صنعت قلاب بافی در ایجاد اشتغال پایدار در استان گیلان گفت: صنعت قلاب بافی در گیلان جایگاهی ویژه داشته و تفاوت در رنگ ها این صنعت در استان گیلان را نسبت به جاهای دیگر متمایز می کند لذا از مردم درخواست دارم به این امر توجه و به ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی در منطقه کمک کنند.

مدیرکل  آموزش فنی وحرفه ای استان گیلان  با اذعان به اینکه برندسازی صنعت قلاب بافی نقش بسیار مؤثری در توسعه آن دارد، تصریح کرد: در این نمایشگاه اثر 6 هنرمند برجسته قلاب بافی در غالب 60 اثر به نمایش گذاشته شده تا از طریق برندسازی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان بتوان به رشد و توسعه آن کمک کرد لذا در تلاشیم تا این برندسازی انجام شود.

حسینی لازمه رشد اقتصادی منطقه را توجه به صنعت های بومی و محلی دانست و افزود: استان گیلان دارای صنعت های محلی بسیار زیاد و با قدمت طولانی است که مردم باید با توجه به این صنعت زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه آن در منطقه شوند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان