به گزارش لنگرخبر، «محمد رضا داوطلب» در جلسه ستاد بزرگداشت چهارمین سالگرد یادواره شهدای فاجعه منا استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان لنگرود بعد از رشت بیشترین شهدای انقلاب اسلامی را تقدیم کرد و شهید املاکی از شهدای شاخص کشوری و ملی است.



معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه شاخصه های لنگرود همیشه زیبنده است، تصریح کرد: شهید مهندس نورانی شهید تثبیت گر انقلابی گری استان گیلان و شهید عبدالکریمی در حادثه هفتم تیر از دیگر شهدای شاخص شهرستان لنگرود است.



وی شهدای منا را سفیران جمهوری اسلامی و از شهدای مظلوم دانست و افزود: از ۱۷ شهید منا استان گیلان، ۱۱ شهید از شهرستان لنگرود است که نامگذاری یکی از میادین یا مراکز فرهنگی عمومی به نام شهدای منا به همت فرمانداران شهرستان انجام شود.



داوطلب با اشاره به برگزاری مراسم ویژه شهدای منا در مکه همزمان با دعای عرفه و سخنرانی نماینده بعثه رهبری، گفت: چهارمین سالگرد شهدای منا استان، ۲۴ مرداد در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود که اطلاع رسانی به حجاج همان سال و تبلیغات محیطی نیز انجام می شود.





*ابعاد جنایت آل سعود و فاجعه منا نباید فراموش شود




«محمد رنجبر»  نیز در این جلسه با تاکید بر باشکوه برگزار کردن مراسم شهدای منا، گفت: باور و اعتقاد ما این است که هر آنچه داریم به برکت خون شهداست و کشور ما به وجود شهیدان گرانقدر مفتخر است.



معاون سیاسی فرمانداری لنگرود با اشاره به بیانات رهبری و اینکه ابعاد جنایت آل سعود و فاجعه منا نباید فراموش شود، افزود: جان باختن حاجیان در حال عبادت و با لبان تشنه، حادثه ای غم انگیز و فراموش نشدنی است که بر اثر بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود رخ داد.



رنجبر با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا در شهرستان لنگرود نشان از دینداری و ولایتمداری مردم این شهرستان است، گفت: چهارمین سالگرد شهدای منا پنج شنبه(۲۴ مرداد)، ساعت ۱۸ عصر در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.



 



*هیج غرامتی به خانواده های شهدای منا پرداخت نشده است



«محسن صالحی» در این جلسه با بیان اینکه خواسته اصلی خانواده شهدای منا همان خواسته رهبری است، گفت: فاجعه منا بزرگ ترین و تلخ ترین حادثه ای بود که با بی کفایتی سعودی ها رخ داد و هزاران نفر را در کشورمان داغ دار کرد و خواسته اصلی خانواده های شهدای منا این است که این حادثه فراموش نشود.



فرزند حاج علی اصغر صالحی از شهدای حادثه منا با بیان اینکه تاکنون هیج غرامتی به خانواده های شهدای منا پرداخت نشده است، افزود: با وجود اینکه خانواده این ۴۷۰ شهید مکرر از دستگاه دیپلماسی دولت خواهان پیگیری های بین المللی و برسی ابعاد این جنایت بزرگ شده تا تسکینی برای آلام دردهایشان شود اما متاسفانه هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته و اراده ای هم بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد این شهدا به صورت کلان دیده نمی شود.



محسن صالحی ادامه داد: از مسئولین استان گیلان و شهرستان لنگرود تشکر و قدر دانی می کنم که با همه کم لطفی های کلان طی این چند سال در زنده نگه داشتن نام این شهدا و برگزاری یادواره ها برای این شهدا همکاری کردند.



گفتنی است، عید قربان سال 94 هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی فاجعه ای دلخراش رخ داد که منجر به جان باختن حدود هفت هزار نفر از حجاج سراسر دنیا شد که از ۱۷ شهید فاجعه منا در استان گیلان، ۱۱ شهید از شهرستان لنگرود است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان