به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، عباس علیزاده در نشست کارگروه رفع موانع تولید این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر با حضور مسؤولین استانی و شهرستانی اظهار کرد: از جمع کل پنج هزار و 288 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری گیلان مبلغ سه هزار و 393 میلیارد ریال از طریق بانک های عامل به استان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات توسط بانک ها برای طرح های اشتغال روستایی و عشایری گفت: تاکنون برای سه هزار و 818 طرح مبلغ دو هزار و 888 میلیارد ریال معادل 55 درصد از اعتبارات ابلاغی و 85 درصد از اعتبارات تخصیصی با پیش بینی پنج هزار و 854 نفر اشتغال توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به بیشترین جذب اعتبارات توسط بانک توسعه و تعاون افزود: در حوزه اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری این استان، بانک توسعه و تعاون با پرداخت 675 میلیارد ریال معادل 76 درصد اعتبارات ابلاغی و 105 درصد اعتبارات تخصیصی بیشترین جذب را داشته است.

علیزاده سیاهکل را پیشتاز بیشترین جذب برای اعتبارات دانست و تصریح کرد: از بین شهرستان های گیلان، شهرستان سیاهکل با پرداخت 122 میلیارد ریال برای 236 طرح و پیش بینی اشتغال 316 نفر معادل 105 درصد اعتبارات ابلاغی بیشترین جذب را داشته و جهاد کشاورزی با پرداخت یک هزار و 502 میلیارد ریال از بین دستگاه های اجرایی با 52 درصد بیشترین جذب را داشته است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر با استفاده از منابع داخلی بانک ها بیان کرد: از کل پنج هزار و 875 میلیارد ریال از اعتبارات استانی مبلغ یک هزار و 115 میلیارد ریال معادل 19 درصد کل اعتبار تاکنون از طریق بانک های عامل پرداخت شده که بانک ملی با پرداخت 727 میلیارد ریال معادل 62 درصد اعتبار ابلاغی بیشترین جذب را در بین بانک ها به خود اختصاص داده است.

علیزاده با بیان اینکه شهرستان سیاهکل با پرداخت 59 میلیارد ریال برای 39 طرح و پیش بینی اشتغال 75 نفر معادل 52 درصد سهم تخصیصی، رتبه اول را در جذب تسهیلات داشت، افزود: صنعت، معدن و تجارت از بین دستگاه های اجرایی با پرداخت 760 میلیارد ریال با جذب 68 درصد اعتبارات بیشترین جذب را در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در بین دستگاه ها داشته است.

وی کل اعتبار نهادهای حمایتی را یک هزار و 222 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مجموع پرداختی برای نهادهای حمایتی 340 میلیارد ریال معادل 28 درصد از سهم ابلاغی استان برای یک هزار و 152 طرح است که پیش بینی می شود برای یک هزار و 284 نفر اشتغال فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان سهم شهرستان رودسر را در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را مبلغ 351 میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون 164 میلیارد ریال برای 253 طرح با بیش بینی اشتغال 345 نفر معادل 47 درصد از سهم تخصیصی توسط بانک های عامل پرداخت شده و در رتبه بندی شهرستان ها در رتبه یازدهم قرار دارد.

وی با اشاره به تعداد پنج طرح بوم گردی در شهرستان رودسر بااعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 11 نفر گفت: در خصوص طرح های خوداشتغالی در رودسر مبلغ 57 میلیارد ریال برای 222 طرح پرداخت شده است.

علیزاده اعتبار حوزه اشتغال فراگیر شهرستان رودسر را 341 میلیارد ریال معادل پنج درصد سهم استان خواند و تصریح کرد: تاکنون 74 میلیارد ریال برای 9 طرح با پیش بینی اشتغال 239 نفر پرداخت شده که در بین شهرستان ها در رتبه ششم قرار دارد.

وی اعتبار نهادهای حمایتی در رودسر را 87 میلیارد ریال برای 246 طرح اعلام کرد و افزود: مجموع طرح های پرداختی در حوزه نهادی های حمایتی در این شهرستان 32 میلیارد ریال برای 79 طرح و با پیش بینی اشتغال برای 110 نفر است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان