به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، «علی اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حین بازدید از دژ تاریخی قلعه رودخان با بیان اینکه گیلان دارای آثار تاریخی بسیار ارزشمند است اظهار کرد: مراحل ثبت جهانی ماسوله در آخرین مراحل پیگیری قرار دارد و در حال حاضر ساختمان اداره برق و مخابرات ماسوله با مساعدت استانداری بایستی تحویل سازمان میراث شود تا بتوان پرونده ماسوله را برای ثبت جهانی ارسال کرد.

مونسان با اشاره به مرمت آثار تاریخی گیلان افزود: در این سفر هشت میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی گیلان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به مرمت دژ تاریخی قلعه رودخان پرداخت و اذعان کرد: قلعه رودخان یکی از آثار تاریخی و گردشگر پذیر گیلان است که برای مرمت این بنای تاریخی توجه ویژه ای صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز مجوزهای لازم برای اقامتگاه های قلعه رودخان از سازمان میراث فرهنگی صادر نشده  و دستور لازم جهت این اقامتگاه ها ظرف ۲۰ روز آینده حتما باید با صدور مجوزهای لازم تحت استاندارد و نظارت ما قرار گیرد و امیدواریم در این مدت همه موانع برطرف شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان