به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در یک گفت و گو که تلویزیون ملی این کشور منتشر کرده، از مدارک موجود درباره دست داشتن مشاور امنیت ملی دولت «دونالد ترامپ» در تلاش نافرجام برای ترور رئیس جمهور ونزوئلا خبر داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در گفت و گو با «مکس بلومنتال» خبرنگار آمریکایی درباره تلاش برای ترورش در جریان سخنرانی چهاردهم مرداد ۱۳۹۷ در جمع نظامیان ارتش ونزوئلا در «کاراکاس» صحبت کرد.

این حادثه زمانی رخ داد که تلویزیون ونزوئلا به صورت زنده در حال پخش مراسم و سخنرانی مادورو بود. تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که ناگهان از آسمان صدای انفجار شنیده می شود و مادورو و همراهانش از این صدا جا می خورند.

ثانیه هایی بعد هم سربازانی که در برابر جایگاه سخنرانی ایستاده اند، با شنیدن صدای انفجار سراسیمه فرار می کنند. در پی این حادثه، مادورو مجبور به ترک محل شد. «خورخه رودریگز» سخنگوی وقت دولت ونزوئلا با تایید خبر انفجار یک پهپاد اعلام کرد که این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس جمهور را داشت اما هدف قرار گرفت.

نیکلاس مادورو در مصاحبه با بلومنتال گفت: «یک سال از ترور نافرجامم گذشت. من امروز می توانم بگویم که ما مدرکی داریم که ثابت می کند این ترور نافرجام به دستور جان بولتون از کاخ سفید صادر شد. سر نخ همه چیز به جان بولتون می رسد، کسی که طرز فکری مجرمانه و ذهنیت یک قاتل را دارد».

رئیس جمهور ونزوئلا افزود: « من در حال حاضر نمی توانم رئیس جمهور ترامپ را متهم کنم اما من همه دلایل و شواهد لازم برای درخواست تحقیقات از (فعالیت های) جان بولتون را در اختیار دارم».

اظهارات مادورو درباره دست داشتن بولتون در ترور نافرجام سال گذشته در ادامه تنش ها بین ونزوئلا و آمریکا مطرح شده است؛ تنش هایی که با تشدید فشارهای واشنگتن علیه دولت مشروع ونزوئلا تشدید شده است.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور از سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته اند و علاوه بر اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی دولت قانونی ونزوئلا، از اقدام گوایدو برای کودتا حمایت کردند. این اقدام های مداخله جویانه آمریکا با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و برخی کشورهای دیگر مواجه شده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان